Alla inlägg under april 2011

Av Hilla - 15 april 2011 13:34


Snart kommer familjen hem och kanelbullarna är klara.Då är det bara att sätta på kaffepannan så kan fredagsmyset börja...


 

Av Hilla - 15 april 2011 11:00


Idag ska jag baka kanelbullar...


Doften som sprider sig när bullarna är klara är obetalbar och fungerar ju tydligen även väldigt bra om man ska ha visning av sitt hus eller av sin lägenhet vid försäljning...





Av Hilla - 14 april 2011 08:45

En vanlig hederlig falukorvsring fylld med äpple-, lök- och tomatskivor. Täckt med senap, ketchup, ost och bacon...


Det är gott det också en vanlig vardagskväll...


 



Jag satt och bläddrade i en DN-bilaga på jobbet och blev glad när jag hittade det här reportaget om småkakor...

Av Hilla - 13 april 2011 16:15

  

Vi grillade nyligen för första gången i år och då gjorde jag familjens favorittillbehör...

Ugnsbakad potatis, morot, rödlök och gul lök. Jag penslar grönsakerna och potatisen med en blandning av smält smör och soja innan formen går in i ugnen. Efteråt ringlar jag lite olivolja över och stör på flingsalt blandat med timjan.


På köttet la vi på varsin skiva blue castello... Mmmm....

Av Hilla - 12 april 2011 08:15


Jag köpte en så himla god och nyttig sallad nyligen från Naked juice Bar på Arlanda...


 Den innehöll matvete, keso, mandlar, pumpafrön, rödlök, paprika, stora goda oliver, citron och det var nog en av de godaste sallader jag ätit...


Det är nog ingen större risk att bli fet om man äter så här nyttig mat...

Av Hilla - 11 april 2011 14:35


Ibland bara händer det...



Kärlek i köket...

 

Av Hilla - 10 april 2011 18:00


Vi var nyligen på en födelsedagsfest med rocktema och det var vädigt lyckat.


Alla gäster hade klätt ut sig mer eller mindre rockigt och före middagen spelade födelsedagsbarnet med sitt tjejrockband.


Efter middagen spelade ett rutinerat rockband och det blev järnet på dansgolvet direkt!


Vill man kan man ha rockmusik-tävling under middagen där varje bord får gissa låt/artist efter ett kortare intro. Deltagarna vid i varje lag skriver ner det rätta svaret på ett papper.


  

Av Hilla - 9 april 2011 19:20


Bakad potatis med tre goda röror blev det  till middag ikväll.


1. Räkor som vänts runt i rapsolja, dill, salt och peppar


 

2. Gräddfil som blandats med Läcköskinka och pepparrot.


 


3. En röra av gräddfil, röd rom, rödlök. dill, salt och svartpeppar.


 


Presentation


Hillas matprat

Hör av dig till mig!

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26 27 28
29
30
<<< April 2011 >>>

På café...

 

Mat på resa...

 

Festmat...

 

På restaurang...

 

Vardagsmat...

 

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Fråga mig

3 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards