Alla inlägg under maj 2011

Av Hilla - 12 maj 2011 10:45


Vi har fått ett nytt matkoncept på jobbet. Företaget som levererar heter Mat på jobbet och jag gillar det!!


Här är det perfekt att kunna köpa allt från drycker, snacks till sallader och fryst mat som finns att tillgå i Mat på jobbets kyl och frysdiskar...


Mest kommer detta att nyttjas på kvällar och helger när caféer och restauranger i närheten av vårt kontor är stängda.


Det går till så att den anställde begär ett kort som gäller som nyckel till de låsta skåpen. Man drar sitt kort i en kortapparat och scannar av varorna själv och därefter får man avdrag genom autogiro, e-faktura eller vanlig pappersfaktura. Smidigt!



Av Hilla - 11 maj 2011 08:45


I brist på bär i frysen gjorde jag en smoothie på rabarber som just nu är späd och fin... Det blev jättegott!




Jag kokade en kompott med rabarber, vatten, socker och lite kanel.



Mixade kompotten med naturell yoghurt, jordgubb/vanilj-yoghurt, lite extra socker och två bananer.


Mums...

Av Hilla - 10 maj 2011 16:00


Jag bor ganska ofta på hotell genom jobbet men förra sommaren åkte familjen på en liten roadtrip helt privat.


Vi tog in på Frimurarehotellet i Kalmar och där en trappa upp från receptionen fanns det en liten kaffebuffé uppdukad där gästerna gärna fick ta en fika. Utanför fanns trädgårdsmöbler också om man ville sitta ute...


Genom arbetet bor jag mest på stora och rätt så opersonliga hotell så detta var hemtrevligt, gemytligt och mycket uppskattat!


 

Av Hilla - 8 maj 2011 19:17


Vi hade lite rester och detta blev då vår lunch denna varma försommardag...



Lax med kokt potatis, romsås, citron och sallad...

 

Av Hilla - 5 maj 2011 16:45


Jag gillar "gå-bort-presenter" som kan användas - gärna med matanknytning...

Igår var jag ju hos en kollega och vän på födelsedagsfika och detta tog jag med mig...


  

En citrontimjan, en citron och en italiensk salladskrydda...

 

På kvällen gjorde jag rulader av lövbiff som jag fyllt med en klick färskost vitlök/örter och rullat ihop. Till det blev det pasta och en sås av den överblivna osten och lite grädde och mjölk...


     Klicka för större format


Innan ruladerna gick in i ugnen strödde jag lite riven parmesanost över dem...



Av Hilla - 4 maj 2011 15:45


Jag älskar kaffe, jag är nog en riktig kaffemoster men aldrig att jag skulle ta en halvdan kopp bara för kaffets skull. Nej, det ska vara fräscht varje gång jag tar en balja.


Nu har jag köpt en ny mjölkskummare eftersom min gamla började bli lite seg. Jag brygger mörkrostat kaffe, värmer lite mjölk i en mugg, vispar mjölken och häller på kaffet. Jag behöver ingen espressomaskin som tar plats i köket. Jag behöver bara ett bra färskt bryggkaffe och en bra mjölkvisp!


 


På tal om kaffe så har jag varit på kafferep idag hos en väninna som fyllde ojämnt. Vi bjöds på sju sorters kakor och blåbärsprinsess. Inte helt fel!

Av Hilla - 3 maj 2011 16:00

Bara några fina bilder...

       

Av Hilla - 2 maj 2011 17:30


När sonen fyllde 18 år gjorde jag smörgåstårtor och som bottnar använde jag hönökakor...


Jag improviserade fram recepten själv utifrån recept på nätet och utgick från att den ena tårtan skulle vara gjord med köttprodukter och att den andra skulle innehålla fisk och skaldjur... Jag gillar inte att blanda kött och fisk i samma smörgåstårta.


       


Till dessert blev det prinsesstårtor...


 

Presentation


Hillas matprat

Hör av dig till mig!

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

På café...

 

Mat på resa...

 

Festmat...

 

På restaurang...

 

Vardagsmat...

 

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Fråga mig

3 besvarade frågor

Skapa flashcards