Alla inlägg under augusti 2011

Av Hilla - 13 augusti 2011 17:15


Förutom pajerna som vi hade med oss på släktknytiset i torsdags hade jag även gjort en stor kycklingsallad.


Den innehöll;


* Kyckling som jag penslat med thaichili-sås och brynt i stekpanna och sedan ugnsstekt.

* Ruccolasallad

* Blandad medelhavssallad

* Cocktailtomater i halvor

* Röd lök

* Sockerärtor

* Avocado

* Två sorters ekologisk pasta


De andra bidrog med värmländsk korv, hembakt bröd, kex, ostar, vindruvor, drycker, kaffe och äppelkaka. Vilken härlig fest!


Tror du jag kom igåg att ta bilder då? Nää... Håll tillgodo med den här bilden istället!


 



Av Hilla - 11 augusti 2011 15:15


Detta stod på bordet ute på altanen när jag kom hem från jobbet en eftermiddag. Tror ni att jag blev glad?


 

Tack till min gulliga gubbe!

Av Hilla - 10 augusti 2011 14:45


Imorgon ska vi ha släktträff hemma hos min äldsta syster för att fira att min nästäldsta syster har flyttat tillbaka i Sverige efter flera år i Australien. Jag har lovat att laga maten eftersom jag är ledig...


Idag gör jag två "oväntade pajer" som jag hittade receptet till i kokboken Nya Annas mat. Bl a innehåller pajen trattkantareller, broccoli och valnötter... Mums! 


 


Imorgon ska jag göra kycklingsalladen. De andra gästerna kommer att bidra med drycker, ostar, bröd, kex och annat. Knyt är bäst!


Olja och vinäger på bordet i Barcelona...

 

Av Hilla - 3 augusti 2011 19:37


Hemma igen i den svenska sommarvärmen. Faktiskt känns det betydligt svalare än Barcelonas 29 grader...


Ikväll grillade vi abborre med fisk- och skaldjurskrydda, olivolja och timjan. Till det egenodlad färskpotatis och en gräddfilssås med mynta, timjan bl a


 

Av Hilla - 1 augusti 2011 11:07

Jag avslutar min semester med ett besök i Barcelona...


Här kan man verkligen njuta av god mat.


Vi har just ätit hotellfrukost med diverse korvar, skinkor, croissanter och cafe con leche - Mumsigt! Hotellet heter Mont Blanc och vi hade turen att få en takterass till rummet. Där kan vi sitta i den ljumma kvällen med ett glas sangria.


Tjolahopp - nu ska vi ut till beachen!   

Presentation


Hillas matprat

Hör av dig till mig!

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

På café...

 

Mat på resa...

 

Festmat...

 

På restaurang...

 

Vardagsmat...

 

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Fråga mig

3 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards