Alla inlägg den 9 januari 2012

Av Hilla - 9 januari 2012 10:15

Jag blev inspirerad av en artikel i tidningen Tara om att äta mer vegetarisk mat. I artikeln föreslogs att ha "vegetarisk måndag" varje vecka.

Förra veckan kände vi oss så proppmätta efter all jul- och nyårsmat så då gjorde vi en vegetarisk lasagne. Jag använde mig av en diverse grönsaker (lök, vitlök, purjo, broccoli, squash och morot) och kokade ihop en grönsaksröra med tomatsås. Jag blandade sen den kallnade röran med keso. Sen var det bara att varva röran och lasagneplattorna och så toppar man med riven ost.

Här har du ett recept på vegetarisk lasagne som du kan ha som basidé. Sen kan du ju alltid lägga till eller dra ifrån om du känner för andra ingredienser i just din lasagne.

Recept på vegetarisk lasagne


 

Presentation


Hillas matprat

Hör av dig till mig!

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

På café...

 

Mat på resa...

 

Festmat...

 

På restaurang...

 

Vardagsmat...

 

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Fråga mig

3 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards