Alla inlägg den 23 januari 2012

Av Hilla - 23 januari 2012 23:30

Restaurangbesöket blev inte av på torsdagen som jag skrev i mitt förra inlägg men i lördags fick vi ihop det och kunde samla hela familjen för en utekväll. Dottern valde att vi skulle gå till Il forno Italiano här i Uppsala. Vi åt fyra olika huvudrätter och kötträtterna smakade helt klart bäst. Sonen tog lammytterfilé och dottern oxfilé. Makens skaldjursrisotto var sisådär och min jordärtskocks- och sellerisoppa med grillat lantbröd var okej men inte så mycket mer. Stämningen är dock alltid bra på restaurangen och det var trevlig personal som jobbade där. Maken ska snart gå till Il forno igen med sina kollegor. Det har varit bestämt sedan tidigare...


Idag har jag jobbat hela eftermiddagen och kvällen. Innan jag åkte hemifrån förberedde jag mat av ett stort paket köttfärs som jag köpt hem. Det blev pannbiffar och köttfärssås. Bra för familjen att ha färdig mat när de kommer hem trötta efter jobb och skola.


 

Presentation


Hillas matprat

Hör av dig till mig!

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

På café...

 

Mat på resa...

 

Festmat...

 

På restaurang...

 

Vardagsmat...

 

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Fråga mig

3 besvarade frågor

Skapa flashcards