Alla inlägg den 8 februari 2012

Av Hilla - 8 februari 2012 14:00


Vi har en ny fest på gång och igår beställde jag mat från en mataffär i stan. Det blir delvis catering på menyn och delvis hemlagat/ bakat.


Jag beställde tre sorters kallskuret; salami, mortadella och lufttorkad skinka. Dessutom beställde jag yakitorispett och varmrökt lax. Tårtor ska vi också köpa färdiga men tillbehör såsom såser, pajer, sallader och bröd gör jag själv. Svärmor har också lovat att hjälpa till med att göra några pajer åt oss.


Festen blir hemma så vi ska låna bord, stolar, tallrikar och vinglas av vänner och familj. Ännu återstår två veckor tills kalaset går av stapeln så än finns det tid att planera och fundera ;)


I juni ska vi festa ännu en gång - då är det sonen som tar studenten... Det har varit mycket festande för oss det här läsåret!


     

Presentation


Hillas matprat

Hör av dig till mig!

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
<<< Februari 2012 >>>

På café...

 

Mat på resa...

 

Festmat...

 

På restaurang...

 

Vardagsmat...

 

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Fråga mig

3 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards