Alla inlägg den 16 mars 2012

Av Hilla - 16 mars 2012 08:30


Igår var jag i Luleå och som vanligt hamnade jag på Kulturens hus en stund. Jag satt i en fåtölj inne på bibliotekets övervåning med milsvid utsikt över isen och bläddrade i mattidningar bl a. Det är en fantastisk service med alla tidningar och magasin som finns att läsa på våra bibliotek. Det är en helt gratis nöje dessutom!


I entrén till Kulturens hus i Luleå finns ett café, Kulturcaféet, där man gör väldigt goda soppor. Som ofta hamnade jag där när det var dags för lunch och dagens soppa var "soltorkad tomat-soppa". Den var riktig god och till soppan serverades ett långpannebröd och efteråt ingick det kaffe. Vill man äta en mer rejäl lunch går man en trappa upp i samma hus...


När jag sedan gick tillbaka för andra ärenden passerade jag ett annat lunchställe som jag ska prova nästa gång jag är i Luleå - det såg så trevligt ut, Hildurs kök.


   

Presentation


Hillas matprat

Hör av dig till mig!

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

På café...

 

Mat på resa...

 

Festmat...

 

På restaurang...

 

Vardagsmat...

 

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Fråga mig

3 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards