Alla inlägg den 31 januari 2013

Av Hilla - 31 januari 2013 15:15


Det har blivit mycket chili con carne de senaste dagarna. Först beställde jag en portion på Clarion hotell i Östersund i förrgår och sen när jag kom hem igår hade maken lagat en rejäl gryta med chili con carne. Tur att jag gillar den rätten och bra också att den håller magen igång... 

 


Maken är väldigt förtjust i thai chili sauce och har det gärna till de allra flesta maträtter du kan tänka dig. Ofta passar det ju bra men jag brukar klaga när han har det till en italiensk pastarätt t ex då det kanske är mer smakligt med en fin olivolja och lite parmesanost på toppen.


 


Vid middagen igår kväll såg jag att han tittade på mig med en pillemarisk blick. Jag funderade på vad han nu hittat på och insåg att han just ringlat rejält med sås på sin middagstallrik. Det tycker jag ändå inte var konstigt. Jag hade blivit lite mer förvånad om han använt såsen på en tallrik fil eller t ex ugnspannkaka.


Presentation


Hillas matprat

Hör av dig till mig!

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

På café...

 

Mat på resa...

 

Festmat...

 

På restaurang...

 

Vardagsmat...

 

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Fråga mig

3 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards