Alla inlägg den 7 juni 2013

Av Hilla - 7 juni 2013 18:43

Den här limesåsen gjorde vi till studentmottagningen och den var rysligt god! Vi var många på festen så jag fyrdubblade receptet...


Lime-sås, 2 portioner (Arlas recept)


2 dl lätt creme fraiche

rivet skal av 1 lime

1/2 tsk sambal oelek

salt


Blanda ingredienserna


Resten av limen kan du t ex garnera din maträtt med...


 

Av Hilla - 7 juni 2013 13:28



Studentfirandet är nu över för vår del och allt fungerade mycket bra. Menyn till vår buffé hittar du här. Det enda jag ändrade var att jag beställde rostbiff istället för salami - i övrigt höll jag mig till min plan.


Det är ju lite knepigt att hålla fest för 35 personer när man själv är på "utspring" vid skolan strax innan mottagningen hemma ska börja, men med nogranna förberedelser och en del hjälp så fungerar det bra! Roligt har vi haft och ganska skönt är det nu när det är klart!


 


Vi fick en del rester också men med två ungdomar i huset + en pojkvän så är det inga som helst problem... det minskar ganska snabbt i kylskåpet...


Nu laddar vi om för midsommarfest på landet för ca 20 personer   



Presentation


Hillas matprat

Hör av dig till mig!

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

På café...

 

Mat på resa...

 

Festmat...

 

På restaurang...

 

Vardagsmat...

 

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Fråga mig

3 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards