Direktlänk till inlägg 26 augusti 2013

Äppelpannkakan och en annan god kaka...

Av Hilla - 26 augusti 2013 14:18


Så här blev äppelpannkakan som jag skrev om sist...

 


Jag har varit ute på en jobbresa hela helgen. Det blev en utomhusfika i solen på kulturens hus i Luleå bl a. Jag tog en chokladsnitt och en kopp kaffe. På terassen satt också en trubadur och sjöng riktigt bra - en mysig stund!


 




 
 
Annie

Annie

2 april 2014 09:16

Äppelpannkaka gör jag alldeles för sällan, nästan aldrig.....detta måste ändras på det är ju såååå gott!

http://vilkenkaffemaskin.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hilla - Onsdag 27 mars 17:08


Jag hittade en utblommad blomma av hortensia i trädgården idag. Jag tycker den var vacker och tog in den. Jag säger som Ernst; I det enkla bor det vackra. #hilla #hillasmatprat #hortensia #detenklaärdetvackra ...

Av Hilla - Onsdag 27 mars 14:05

Idag har vi ätit lunch på restaurang Brasseri 21 i Uppsala. Gott bröd, färskost och sallad. Rostad blomkålssoppa med stekt bacon och parmesan. Riktigt fräscht och gott! Kaffe och en liten kaka ingick också. Obs! Inte reklam, jag beskr...

Av Hilla - Tisdag 26 mars 15:31


Idag har jag bakat jitterbug-kakor som är en kaka av mördeg och maräng. Mina kakor blev inte så vackra men en provsmakning, till eftermiddagsfikat, avslöjade att de ändå hade en fantastisk smak och frasighet. Jag använde ett recept från en gammal k...

Av Hilla - Måndag 25 mars 18:01


Vi har ätit potatis- och purjolökssoppa och våfflor med grädde och svartvinbärssylt till middag ikväll. Det är ju ändå våffeldagen. Det blev inte hemgjorda våfflor den här gången utan en pulvervariant, som var helt ok. #hilla #hillasmatprat #so...

Av Hilla - Måndag 25 mars 14:26

I år jobbar jag hela påskhelgen utom annandag påsk. Då kommer vi att äta en enkel lunch med dottern och svärsonen. Därefter blir det knytfika hos min syster med familj. Förberedelserna får jag göra nu i förväg eftersom jag slutar efter kl 23 på p...

Presentation


Hillas matprat

Hör av dig till mig!

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

På café...

 

Mat på resa...

 

Festmat...

 

På restaurang...

 

Vardagsmat...

 

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Fråga mig

3 besvarade frågor

Skapa flashcards