Alla inlägg den 25 september 2013

Av Hilla - 25 september 2013 10:02


Jag har varit frånvarande från "bloggeriet" ett tag eftersom jag haft semester. En vecka i Grekland i september är något jag kan rekommendera.Varmt och skönt men inte för varmt utan lite lagom sådär som iallafall jag gillar.


Parga på den Grekiska västkusten är en fantastiskt söt liten stad med olivlundar överallt runt omkring. Nästan alla bofasta äger mark med olivträd. Inne i Parga har man återställt en gammal olivfabrik och den besökte jag en dag. Jag gick med på en guidad tur genom fabriken och sedan blev det provsmakning av olivolja, dressingar och olivröra (typ tapenade). Allt var mycket gott och av superb kvalitet. Här hittar du en länk till Pargas gamla olivfabriks hemsida; Paragaea Parga


 


Jag köpte hem olivröra från fabriken men olivolja fick jag tyvärr avstå eftersom det kändes svårt att packa ner. När man ska flyga hem blir man ju lite begränsad vad beträffar vätska. På taxfree-butiken köpte jag sen Grekisk honung, olivtvålar och sesamkakor med hem också...



Presentation


Hillas matprat

Hör av dig till mig!

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

På café...

 

Mat på resa...

 

Festmat...

 

På restaurang...

 

Vardagsmat...

 

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Fråga mig

3 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards