Direktlänk till inlägg 20 oktober 2013

Huset fullt av glada gäster igår...

Av Hilla - 20 oktober 2013 11:00


Godmorgon kära matbloggsläsare!


Idag vaknar vi till en kylig morgon och utanför är det rimfrost på bilen, på äppelträdet och på schersminhäcken. Hm... Jag vet inte om jag är redo för det här med vinter och kyla riktigt ännu...


Igår hade vi iallafall varmt och gott både inomhus och inne i själen. Vi hade goda vänner här på en middagsbjudning och det blir som alltid med de här fyra vännerna roligt och mysigt. Jag hade gjort en riktigt höstig meny med en rejäl boeuf bourguignon som huvudrätt med timjanpotatis, rårörda lingon och inlagd gurka som tillbehör. Till förrätt hade jag gjort en kall lax- och räkpaj med löjrom på toppen (recept kommer en annan dag) och till efterrätt gjorde jag en smaskig äppeldessert i fina glas... Mmmm...


Både vi och våra gäster har barn som just kommit in i vuxenlivet och det är som alltid roligt att höra hur det går för "de små". Nån har just varit ute och rest, nån söker jobb, nån studerar, nån ska precis flytta hemifrån etc.


En av vännerna  hade nyligen varit på en konferens på ett ställe som lät så mysigt så det har jag fått lov att kolla upp på nätet och kanske kan det vara av allmänintresse också tänker jag. Här kan du kolla - klicka på länken: Konferens på Skogshem & Wijk


Själv blev jag lite sugen på att åka dit i december när julen står för dörren. Läget nära Stockholm med skärgården som utsikt skulle vara så fint att njuta av då. I år ska ju vår dotter och hennes tyske pojkvän komma hem till jul och då skulle det vara roligt att få visa upp något typiskt svenskt för dem. Kanske kan det bli en liten biltur till Stockholm och skärgården.


 


Nä, nu ska vi snart iväg till mina föräldrar. Min pappa och en systerdotter har nyligen fyllt år och det ska firas med en födelsedagsfika!!!



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hilla - Torsdag 18 april 17:59

Ikväll äter vi stroganoff till middag. Jag gjorde korv stroganoff till maken och till mig en variant med lök, haloumi och zuccini. Till detta en fräsch sallad med ruccola, salladskål, tomat och avocado. #hilla #hillasmatprat #stroganoff #vegetari...

Av Hilla - Onsdag 17 april 18:53

Som en extra bonus bjuder jag på några bilder från Ålesund i Norge. Där har jag varit helt nyligen genom jobbet. #hilla #hillasmatprat #ålesund #norge ...

Av Hilla - Onsdag 17 april 18:50

Ikväll har vi ätit stekt abborre med kokt potatis och ett stort grönskaksfat som tillbehör. Mums! På fatet finns det bladspenat, stekt zuccini, stekt sparris, stekt cocktailtomat, solroskärnor, avocado, parmesan och flingsalt. Jag köpte en enor...

Av Hilla - Söndag 14 april 09:06

Gårdagens fika på hotellrummet med en bulle från Sparbutiken i centrala Stavanger. #hilla #hillasmatprat #fika #Stavanger ...

Av Hilla - Lördag 13 april 15:27


Nu är jag i Norge igen genom jobbet. Jag och kollegorna har ätit lunch på "matmagasinet" i Stavanger. Jättegott och trevligt! Linguine med sparris, kryddig tomatsås och gremolata. hilla #hillasmatprat #Norge #lunch ...

Presentation


Hillas matprat

Hör av dig till mig!

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Oktober 2013 >>>

På café...

 

Mat på resa...

 

Festmat...

 

På restaurang...

 

Vardagsmat...

 

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Fråga mig

3 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards