Alla inlägg den 19 januari 2015

Av Hilla - 19 januari 2015 10:48


Jag älskar ju att titta på Sveriges mästerkock och nu är jag väldigt glad och stolt över en kollega som tagit sig vidare i tävlingen. Hon heter Anna och jag lovar att jag kommer att heja på henne ordentligt!


 


#hilla #matprat #sverigesmästerkock #Anna #tävling



TV
Av Hilla - 19 januari 2015 10:31


I lördags var vi på restaurang Hodja i Uppsala...


Detta är en jättemysig restaurang på Sysslomansgatan med tusen och en natt-feeling.


   


Vi beställde en avsmakningsmeny med en massa smårätter (meze) och efter en stund kom det in ett fat med lammspett, kycklingspett, kycklingvingar och färsbiffar. Det var verkligen rejält med mat och allt var supergott! Personalen är mycket effektiv,snabb och trevlig och trots att det alltid är fullt får man sin mat/ dryck fort. Det finns även en loungedel i restaurangen där man kan sitta före maten eller efter om man tycker det passar.


 


#matprat #hilla #meze #hodja #uppsala #mat #tusenochennatt

Av Hilla - 19 januari 2015 10:27


Home sweet home skulle man kunna säga men en liten minresa till Nice mitt i den svenska vintern satt verkligen inte fel. Jag bokade resan sent så jag visste att jag skulle få rätt bra väder. Det var runt 15 grader och sol den mesta tiden.


Här kommer lite inspirationsbilder med mat-tema;

           


#resa #nice #matprat #hilla #crepes #frukost #bageri #galette #mandarin #citron

Presentation


Hillas matprat

Hör av dig till mig!

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

På café...

 

Mat på resa...

 

Festmat...

 

På restaurang...

 

Vardagsmat...

 

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Fråga mig

3 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards