Alla inlägg den 6 februari 2015

Av Hilla - 6 februari 2015 09:59


Igår bakade jag kanelbullar. Vi ska ha fikagäster på lördag och ibland blir det för mycket och för stort tycker jag med alla sötsaker. Jag gjorde därför både normalstora bullar och minibullar.


 


Förutom kanelbullar ska vi bjuda på havrerutor, chokladsnittar och herrgårdstårta. Vi har en diabetiker i släkten så det blir även smörgåsar för den som önskar det.


#baka #hilla #matprat #bullar #minibullar #fikagäster



Bakat · Fest
Av Hilla - 6 februari 2015 09:52


Igår skulle vi fira att min dotter klarat en tenta och det med extra bra resultat. Det blev lunch på restaurang Meza i Uppsala. Vi valde varsin tallrik med en mix av smårätter...


 


Här är en bild av en av loungerna;


 

Visst ser det mysigt ut!?


Sen gick vi vidare till café Årummet som ligger alldeles intill och där tog vi varsin cheesecake. Jag valde hallon och dottern tog passionsfrukt...


 

Mums!


#lunch #restaurang #cafe #hilla #matprat #meze #cheesecake



Presentation


Hillas matprat

Hör av dig till mig!

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2015 >>>

På café...

 

Mat på resa...

 

Festmat...

 

På restaurang...

 

Vardagsmat...

 

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Fråga mig

3 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards