Alla inlägg den 9 maj 2015

Av Hilla - 9 maj 2015 12:07



Ibland tar jag med mig matlåda till jobbet trots att jag har ett mycket rörligt jobb (flygbranschen). Igår tog jag min lilla kylväska med mig med en kylklamp i och där packade jag ned en smörgås med smör och kaviar. Brödet jag bakat heter Skärmaröbröd och är så gott. Jag tog också med mig en sallad som jag gjort av medelhavssallad, fetaost, morot, gurka,cocktailtomater, äpple, kokt ägg, pumpafrön och en sås av lätt-cremefraiche peppar och citron. Det är så härligt att få äta hemgjort istället för all café- och restaurangmat som jag oftast får ta till.



   

#hilla #matprat #matlåda #bakat #bröd #sallad


Av Hilla - 9 maj 2015 11:39


Våra båda ungdomar är på väg ut på riktigt nu. De har båda bott borta under perioder och nu sticker de snart igen båda två. Dottern har fått ett studentrum genom sin nation och sonen har just köpt sig en bostadsrätt inne i Uppsala.


Vi surfar runt en del och letar lämpliga grejer till deras nya hem. Vi hamnar på alla möjliga hemsidor med billiga produkter men ibland kan man ju undra både hur saker tillverkats och ifall det är nåt att ha rent kvalitetsmässigt. Så fick jag tips om en hemsida, Barahandtag, som har fina köks- och badrumsprodukter. Där finns handtag, beslag, belysning bl a men också produkter som kan användas i samband med matlagning. Det finns produkter i alla prisklasser allt från billigt till exklusivt och något dyrare.


Jag som matbloggar blir ju alltid mest frestad av produkter som jag kan använda när jag lagar mat som de fina knivarna, kastrullerna, stekpannorna från Demeyere och skärbrädorna från John Boos. Har man bra utrustning i köket så blir matlagningen så mycket roligare!


Ha en härlig matlagningsdag!

Presentation


Hillas matprat

Hör av dig till mig!

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

På café...

 

Mat på resa...

 

Festmat...

 

På restaurang...

 

Vardagsmat...

 

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Fråga mig

3 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards