Alla inlägg den 7 april 2016

Av Hilla - 7 april 2016 09:10

Igår lagade jag en god laxrätt som jag utvecklat vartefter.


Jag kryddar laxfileér med kvarnen seafood and fish från Santa Maria och salt. Sen tar jag en ugnssäker form och smörjer den. Jag bottnar formen med bladspenat, skivor av purjolök, hackad röd chili och cocktailtomater i halvor. Laxbitarna lägger jag ovanpå grönsakerna, häller över lite rapsolja och sätter in en termometer i en av laxfiléerna. Allt går in i ugnen på 175 grader tills termometern når 52 grader (ca 10-12 minuter). Innan servering strör jag flingsalt över rätten. Igår serverade jag ris, gräddfil, gräslök,rom och citron till.


När jag letar bilder inser jag att jag lagar en hel del lax...

             


#hilla #matprat #fisk #lax #matlagning #recept

Av Hilla - 7 april 2016 09:06



Som Uppsalabo är jag mäkta stolt idag. Imponerad är jag också av Catarina König som vann Sveriges mästerkock.


 


Helt klart inser jag att det inte skulle finnas en chans att klara av att laga mat som de duktiga deltagarna i programmet. Det är klass på matlagningen och jag känner mig mer en någonsin som en amatör.


#matprat #hilla #mästerkock #matlagning #mat

Nyheter · TV

Presentation


Hillas matprat

Hör av dig till mig!

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2016 >>>

På café...

 

Mat på resa...

 

Festmat...

 

På restaurang...

 

Vardagsmat...

 

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Fråga mig

3 besvarade frågor

Skapa flashcards