Alla inlägg den 14 mars 2017

Av Hilla - 14 mars 2017 13:26

Idag blev det en fika på cafe Årummet i Uppsala.

Dottern, som praktiserar i närheten, kom också förbi. Utanför fönstret ser man domkyrkan och Fyrisån flyter fram, alldeles intill. Under sommarsäsongen kan man ta med sin fika till fyrisåns strand.


En riktigt fräsch macka beställde jag med mozzarella, pesto och grönsaker.

#hilla #mat #hillasmatprat #fika #lunch #Årummet #uppsala

Av Hilla - 14 mars 2017 00:20


Jag har börjat ta med mig matlåda till jobbet allt oftare. Jag går snart ner i arbetstid (80%) och vill få en lägre kostnad för lunchmaten. 95 kronor här och 95 kronor där blir en rejäl slant när man räknar ihop summan. Jag lagar en stor chili con carne eller kokar lite extra fiskgryta när jag ändå håller på. Det är inte bara billigare mat jag får utan även godare och nyttigare...


 

Här blev det quinoa, fetaost, ägg och avocado i matlådan...


När jag startade den här bloggen för många år sedan hade jag ingen aning om att det fanns en stor norsk hemsida med ett liknande namn. Efter vissa påstötningar har jag bestämt mig för att byta domännamn för att vi ska slippa blandas samman i framtiden.


Bloggens domännamn är nu helt enkelt  www.hillasmatprat.bloggplatsen.se och jag hoppas att mina läsare ska fortsätta hitta hit!


#hillasmatprat #mat #matlåda #lunch #snåljåp #spara #nyttnamn




Presentation


Hillas matprat

Hör av dig till mig!

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2017 >>>

På café...

 

Mat på resa...

 

Festmat...

 

På restaurang...

 

Vardagsmat...

 

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Fråga mig

3 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards