Direktlänk till inlägg 24 oktober 2017

Aioli...

Av Hilla - 24 oktober 2017 19:17

Jag gjorde en egen aioli med örter till dagens middag...

Först hackade jag örter och pressade i en liten vitlöksklyfta, saltade och pepprade.

I en smal plastskål hällde jag ner två äggulor och sipprade i 2 dl rapsolja samtidigt som jag mixade med en mixerstav. Långsam tillsättning av oljan är viktigt! När äggen och oljan blandats färdigt tillsätter du örterna och kryddor.

#hilla #hillasmatprat #Aioli

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hilla - Måndag 18 mars 21:21


Kvällens efterrätt blev toscakaka med vaniljglass och färska hallon. #hilla #hillasmatprat #toscakaka #hallon ...

Av Hilla - Måndag 18 mars 17:30

Igår kväll kom sonen hem från Las Palmas eftersom han ska på en intervju för ett sommarjobb i Sverige. Han blir hemma hos oss ca en vecka. Vi tycker det var ett perfekt tillfälle att även bjuda hem dottern och svärsonen på middag ikväll. Det är s...

Av Hilla - Söndag 17 mars 16:19


Idag fick vi förmiddagsfika hos min storasyster eftersom min lillasyster passerade stan. Endast en mellansyster saknades. Vi fick goda bullar som storasyster bakat, cookies som jag bakat och choklad som lillasyster tagit med sig. Alltid så mysi...

Av Hilla - Lördag 16 mars 19:51

Toscakakan, som jag skrev om tidigare, blev lyckad. Nu uppskuren och placerad i frysen. I eftermiddags fikade jag med en kompis på "Wilmas" i Uppsala. Gott och trevligt! #hilla #hillasmatprat #toscakaka #cafe ...

Av Hilla - Lördag 16 mars 13:03


Idag har jag bakat toscakaka i långpanna. Vi ska ha lite kalas framöver och dessa kakor kan frysas in och sedan tas fram några bitar i taget, vilket blir perfekt. https://www.ica.se/recept/toscakaka-i-langpanna-729722/ Jag tog en mindre långpa...

Presentation


Hillas matprat

Hör av dig till mig!

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2017 >>>

På café...

 

Mat på resa...

 

Festmat...

 

På restaurang...

 

Vardagsmat...

 

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Fråga mig

3 besvarade frågor

Skapa flashcards