Alla inlägg den 26 februari 2018

Av Hilla - 26 februari 2018 14:55

Test!!! Jag får inte betalt för det här inlägget men testar ett nytt mjöl. Produkten har jag fått från Smakbox!!!


Jag är fortfarande förkyld och ute öser snön ner idag. Då passar det mig perfekt att hålla på i köket. Jag började med att koka lingonsylt av de sista lingonen i frysen. Några dl sparade jag i frysen till desserter.

 


Sen bakade jag bröd också med rotfruktsmjöl som jag testar åt smakbox. Jag hade ett halvt paket torrjäst i skafferiet och sen imroviserade jag fram ett eget recept med ljummet vatten, salt, mjöl, honung, linfrö och solrosfrön. På toppen penslade jag med uppvispat ägg och strödde över lite flingsalt och solrosfrön.


 


Nu tror jag maken blir glad när han kommer in igen efter dagens snöskottning...


 

Brödet smakade väldigt gott med smör, ost och lemon curd.


#Test #smakbox #hilla #hillasmatprat #rotfruktsmjöl #baka #lingonsylt

Presentation


Hillas matprat

Hör av dig till mig!

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2018 >>>

På café...

 

Mat på resa...

 

Festmat...

 

På restaurang...

 

Vardagsmat...

 

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Fråga mig

3 besvarade frågor

Skapa flashcards