Direktlänk till inlägg 13 juli 2020

Fisk i folie och ett bra vin till det...

Av Hilla - 13 juli 2020 07:16

För några dagar sedan åt vi fisk i folie som tillagats i ugnen. I foliepaketet hade jag lagt gädda, purjolök, timjan, rosmarin och basilika, skivad vitlök, cocktailtomater, en klick smör, salt och peppar. Fisken var också kryddad med en fiskkrydda innehållande bla saffran.

Till detta hade jag stekt potatis och en pestosås av grön pesto, gräddfil, salt och peppar.

Det vita vinet fick jag tips om. Det är ett potugisiskt vin, Porta 6. Priset är bara 69:- och är ett väldigt bra vin för det priset.

Det här är kryddan jag använde och den har jag ofta till fisk och grönsaker.

#hilla #hillasmatprat #fisk #gädda #krydda

drycker · Fisk · Tips
 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hilla - Tisdag 23 april 15:38

Idag har jag bakat filmjölksbröd med lingon. Jag använde inte rågmjöl (enl receptet) utan lantbrödsmjöl eftersom det var vad som fanns hemma. Det här brödet var enkelt att baka och blev jättegott! https://www.koket.se/filmjolksbrod-med-lingon ...

Av Hilla - Tisdag 23 april 10:46


Jag har förberett matlåda till dagens eventuella jobb. Eventuella skriver jag eftersom jag har jourtjänst idag. En låda med färska grönsaker och en låda med stekt potatis och lax. Detta blir gott att blanda sedan till en matig sallad. #hilla #h...

Av Hilla - Måndag 22 april 19:23

Ikväll har vi ätit ugnsstekta kycklingdelar med kokt ris och dragonsås. Tillbehör var grönsallad och vitkål i ugn. https://www.arla.se/recept/dragonsas/ Sen har jag gjort mugcake som är väldigt enkelt och gott. https://www.kungsornen.se/recep...

Av Hilla - Söndag 21 april 18:26

Ikväll gjorde jag ugnspannkaka med äpple. Äppelskivorna hade jag i frysen. De är redan sockrade och kryddade med kanel när jag fryser in skivorna i plastpåse. På hösten får vi ofta äpplen av min svägerska och det är svårt att hinna äta upp allting...

Av Hilla - Söndag 21 april 11:36


Igår var vi bjudna till min systerdotter med sambo som nyligen fått en baby. Vi fick en rejäl fika med både smörgåsar och sötsaker. Väldigt mysigt att få träffa den lilla nyfödda flickan också så klart. Idag är det en enklare förmiddagsfika här he...

Presentation


Hillas matprat

Hör av dig till mig!

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2020 >>>

På café...

 

Mat på resa...

 

Festmat...

 

På restaurang...

 

Vardagsmat...

 

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Fråga mig

3 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards