Direktlänk till inlägg 7 januari 2021

Medmänniska och en god entrecote till middag...

Av Hilla - 7 januari 2021 18:57

Idag unnade vi oss lite extra och stekte varsin bit entrecote till middag. Till det gjorde vi ugnsstekta grönsaker och potatis. En blue castello och lite aioli passar också bra till.

Jag har varit deltidspermitterad nästan hela 2020 och fortfarande nu i januari. För att bidra till samhället har jag valt att hjälpa andra i mitt område att handla mat. Detta gör jag genom svenska kyrkan och röda korset och idag var det handlingsdags för en av mina "kunder". Så roligt att kunna hjälpa till. Det är en liten sak för mig, men det uppskattas otroligt av den som sitter i karantän.

#hilla #hillasmatprat #rödakorset #svenskakyrkan #medmänniska

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hilla - Måndag 22 april 19:23

Ikväll har vi ätit ugnsstekta kycklingdelar med kokt ris och dragonsås. Tillbehör var grönsallad och vitkål i ugn. https://www.arla.se/recept/dragonsas/ Sen har jag gjort mugcake som är väldigt enkelt och gott. https://www.kungsornen.se/recep...

Av Hilla - Söndag 21 april 18:26

Ikväll gjorde jag ugnspannkaka med äpple. Äppelskivorna hade jag i frysen. De är redan sockrade och kryddade med kanel när jag fryser in skivorna i plastpåse. På hösten får vi ofta äpplen av min svägerska och det är svårt att hinna äta upp allting...

Av Hilla - Söndag 21 april 11:36


Igår var vi bjudna till min systerdotter med sambo som nyligen fått en baby. Vi fick en rejäl fika med både smörgåsar och sötsaker. Väldigt mysigt att få träffa den lilla nyfödda flickan också så klart. Idag är det en enklare förmiddagsfika här he...

Av Hilla - Lördag 20 april 08:25

Igår kom dottern hem och åt middag med oss. Entrecote, hasselbackspotatis, chorizo, blå ost, sallad och tzatsiki ligger på tallriken. Till efterrätt åt vi rabarberpaj med rabarber från frysen. Det var nu dags att använda rabarbern för snart kom...

Av Hilla - Torsdag 18 april 17:59

Ikväll äter vi stroganoff till middag. Jag gjorde korv stroganoff till maken och till mig en variant med lök, haloumi och zuccini. Till detta en fräsch sallad med ruccola, salladskål, tomat och avocado. #hilla #hillasmatprat #stroganoff #vegetari...

Presentation


Hillas matprat

Hör av dig till mig!

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Januari 2021 >>>

På café...

 

Mat på resa...

 

Festmat...

 

På restaurang...

 

Vardagsmat...

 

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Fråga mig

3 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards