Inlägg publicerade under kategorin Hotell

Av Hilla - 9 februari 2017 10:20

Jag har varit på två utbildningsdagar på Wenngarns "Hotell Anstalten". Det var ett fint ställe att konferera på. Fika och mat har varit rikigt bra och av hög kvalité.

Vi har fått äta oxkind, torsk, vaktel och lax bl a. Till fikat har det varit kakor, godis, grönsaksstavar och fruktskivor. Alternativ för alla eventuella allergier och önskemål. Riktigt fina hotellrum också...

När jag läser på hemsidan Wenngarn inser jag att det finns ännu mer att upptäcka kring Wenngarns slott så jag kommer säkert att återkomma längre fram i vår...

#hilla #matprat #mat #konferens #wenngarn #sigtuna

Av Hilla - 16 maj 2016 08:49

En resa då och då ger så mycket. Många upplevelser och framför allt uppskattar jag matupplevelserna...

Vi bodde på hotell Harmoni i Wien

Varje eftermiddag mellan kl 15-18 bjöds det på afternoon tea i det här fina rummet...

Frukosten var mycket fin och det fanns t o m Prosecco om så önskades...

Kaffe och tiramisukaka på konditori Aida...

Här en sachertårta på Hotel Sacher. En klassiker...

Man kunde också köpa med sig sachertårta och annat...

En wienerschnitzel måste man ju också äta i Wien. Här på restaurang Figlmüller...

Här är vi på naschmarkt där all mat du kan tänka dig köpa eller äta finns. Dessutom är det en stor loppis...

Sista kvällen åt vi på en trendig fiskrestaurang, Konoba

Maten var helt fantastisk och hela stället var underbart med hög ljudvolym, glada människor och härlig stämning.

Det var våra matdagar i Wien det - härligt!

Ps. Båda de här restaurangerna var mycket populära och vår dotter hade bokat bord i god tid. Vi åt även sushi och italienskt... Ds.

#wien #resa #hilla #matprat #fisk #fika #sachertårta #tiramisukaka #hotell

Av Hilla - 28 april 2015 08:08

Vi håller på att planera en speciell dag - vår silverbröllopsdag. Jag och maken har varit ihop i 29 år och vi har alltså varit gifta i 25 år - det är ju inte klokt! Bäst att fira när man har tillfälle! Vi funderar på en femrättersmeny på Åtellet i Norrtälje. Vi har sommarstuga strax utanför Norrtälje så jag tror att detta blir perfekt!

Igår köpte jag hem två hela kycklingar- det var länge sen, oftast köper jag hem kycklinglårfiléer. När jag letar recept i min kokböcker fastnar jag för "mangoglaserad kyckling på karibiskt vis". Receptet finns i kokboken "Under valnötsträdet" av Anna och Fanny Bergenström.

Blir allt lyckat lägger jag ut recept och bilder snart.

#fest #silver #restaurang #mango #kyckling #matprat #hilla

Av Hilla - 17 mars 2015 10:39

Jag har varit och jobbat i Norge de senaste fem dagarna. Det blir ingen större ordning på maten under de här arbetsdagarna så jag har laddat med ordentlig frukost på hotellen med äggröra, bacon och rökt fisk och på det sättet har jag stått mig länge. Igår när jag kom hem lagade jag en pastasås med bl a lök, chorizo, röd pesto, sockerärtor och ruccola och såsen smakade riktigt bra till spagettin. Jag lovar att hemlagad mat smakar mycket bra efter fem dagar ute på resande fot.

I påsk ska jag, maken och dottern åka till Dubrovnik. Jag är inte så insatt i vad som är typisk mat i Kroatien så jag hittade en hemsida med olika maträtter som man bör prova där. Klicka på länken om du vill veta mer.

#matprat #hilla #mat #norge #hotell #kroatien #dubrovnik

Av Hilla - 31 oktober 2014 10:32

I helgen har vi en födelsedag att fira i familjen och då ska vi ha fikagäster på eftermiddagen...

Före det ska vi äta brunch på Clarion hotell Gillet i Uppsala - det ska bli så mysigt!

De här bilderna är tagna från en brunch med kollegor på Clarion i Östersund förra vintern.

#brunch #matprat #clarion #hotell #födelsedag #fika

Av Hilla - 11 augusti 2014 10:16

Nu är det dags att skaka liv i matbloggen igen efter en underbar sommar.

Just nu befinner jag mig på Hotel Post i Göteborg och morgonen bjöd på en hälsosam och god frukost här i hotellmatsalen...

#hotelpost #hotellfrukost #frukost #matblogg #hilla #matprat

Av Hilla - 14 december 2013 15:24

Jag har en lång arbetsperiod borta och reser runt. Kan dock inte klaga när det hittills inneburit god mat både igår och idag.

Idag åt jag och kollegorna brunch på Clarion hotell i Östersund. Mycket gott!!

#pepparkakshus #östersund #brunch

Av Hilla - 4 november 2013 08:34

I helgen har vi varit i Värmland och firat en pigg 90-åring, min moster.

Festen hölls på Gammalkroppa och alla gäster övernattade i fina rum. Både middagen och frukosten var fantastiskt fina. Middagen var en viltbuffé med älgstek, kantarellsås och rotfruktsgratäng som varmrätt. Som förrätt fanns bl a sill, och olika sorters lax och goda såser. Det fanns även diverse annat på bordet och bröd, ostar, frukt och som efterrätt blev det skogsbärspaj med punschvaniljsås...