Inlägg publicerade under kategorin Hotell

Av Hilla - 20 oktober 2013 11:00

Godmorgon kära matbloggsläsare!

Idag vaknar vi till en kylig morgon och utanför är det rimfrost på bilen, på äppelträdet och på schersminhäcken. Hm... Jag vet inte om jag är redo för det här med vinter och kyla riktigt ännu...

Igår hade vi iallafall varmt och gott både inomhus och inne i själen. Vi hade goda vänner här på en middagsbjudning och det blir som alltid med de här fyra vännerna roligt och mysigt. Jag hade gjort en riktigt höstig meny med en rejäl boeuf bourguignon som huvudrätt med timjanpotatis, rårörda lingon och inlagd gurka som tillbehör. Till förrätt hade jag gjort en kall lax- och räkpaj med löjrom på toppen (recept kommer en annan dag) och till efterrätt gjorde jag en smaskig äppeldessert i fina glas... Mmmm...

Både vi och våra gäster har barn som just kommit in i vuxenlivet och det är som alltid roligt att höra hur det går för "de små". Nån har just varit ute och rest, nån söker jobb, nån studerar, nån ska precis flytta hemifrån etc.

En av vännerna  hade nyligen varit på en konferens på ett ställe som lät så mysigt så det har jag fått lov att kolla upp på nätet och kanske kan det vara av allmänintresse också tänker jag. Här kan du kolla - klicka på länken: Konferens på Skogshem & Wijk

Själv blev jag lite sugen på att åka dit i december när julen står för dörren. Läget nära Stockholm med skärgården som utsikt skulle vara så fint att njuta av då. I år ska ju vår dotter och hennes tyske pojkvän komma hem till jul och då skulle det vara roligt att få visa upp något typiskt svenskt för dem. Kanske kan det bli en liten biltur till Stockholm och skärgården.

Nä, nu ska vi snart iväg till mina föräldrar. Min pappa och en systerdotter har nyligen fyllt år och det ska firas med en födelsedagsfika!!!

Av Hilla - 8 oktober 2013 10:24

Jag bor på hotell väldigt ofta - så ofta att jag hoppar över hotellfrukosten för det mesta...

Idag var inte en sån dag utan en ordentlig rätt-ordning-dag. Så lite youghurt, färska hallon, äggröra, bacon, knäckemackor och baljor med kaffe senare är jag nu redo på arbetsdagen.

#hotell #frukost #mat

Av Hilla - 14 maj 2013 22:09

Idag blev det middag på hotellrummet och jag hade med mig en sallad från Naked juicebar på Arlanda. Så här såg salladen ut sist när jag köpte den vegetariska(se bilden). Nu fanns inte den vegetariska kvar så jag fick ta en annan variant med lax och avocado. Undrar om de slutat med min favorit?? Hoppas inte - måste fråga när jag går förbi nästa gång.

Av Hilla - 22 april 2013 10:50

Jag har missat hotellfrukosten igen. Jag gör ofta det pga att att jag kommer in så sent till hotellet och behöver sova ut. Vad gör man då?

Idag gick jag iväg till gallerian "Smedjan" och det bev en cafe latte och en ost- och skinkfralla på Börje Olssons konditori. Det är ett kondis på entréplanet som känns lite dåtid när det gäller inredningen men det finns ett bra utbud av kaffebröd och smörgåsar och trevlig personal. Gästerna omkring mig var underhållande. Äldre damer och herrar som satt och smågnällde på Lulemål.

Alltså kanske inte ett ställe för dig som vill vara cool och hipp...

I juni ska vår dotter ta studenten och förberedelserna har börjat så smått. Vi har skrivit en gästlista och köpt inbjudningskort. Det är ju iallafall en början...

Av Hilla - 3 februari 2013 08:36

Idag börjar min dag med en rejäl hotellfrukost... Härligt!

Av Hilla - 31 januari 2013 15:15

Det har blivit mycket chili con carne de senaste dagarna. Först beställde jag en portion på Clarion hotell i Östersund i förrgår och sen när jag kom hem igår hade maken lagat en rejäl gryta med chili con carne. Tur att jag gillar den rätten och bra också att den håller magen igång...

Maken är väldigt förtjust i thai chili sauce och har det gärna till de allra flesta maträtter du kan tänka dig. Ofta passar det ju bra men jag brukar klaga när han har det till en italiensk pastarätt t ex då det kanske är mer smakligt med en fin olivolja och lite parmesanost på toppen.

Vid middagen igår kväll såg jag att han tittade på mig med en pillemarisk blick. Jag funderade på vad han nu hittat på och insåg att han just ringlat rejält med sås på sin middagstallrik. Det tycker jag ändå inte var konstigt. Jag hade blivit lite mer förvånad om han använt såsen på en tallrik fil eller t ex ugnspannkaka.

Av Hilla - 16 januari 2013 11:25

Jag vaknar i en hotellsäng och sov så länge så att jag missade hotellfrukosten. Då är det perfekt med gröt som bara rörs om i hett vatten i en mugg. Gröt har jag alltid med mig i resväskan och vattenkokare finns det på de allra flesta hotellrummen jag bor i.

Av Hilla - 16 december 2012 15:51

Ikväll blir det middag i Kiruna på Hotell Ferrums, Mommas steakhouse, tillsammans med kollegor. Ute är det -15 grader och mörkt nästan dygnet runt.

Kvalitén på maten varierar från gång till gång så jag hoppas på tur ikväll...