Inlägg publicerade under kategorin Hotell

Av Hilla - 8 november 2012 09:15

Igår var jag på after work med några kollegor och faktum är att jag kom direkt från jobbet med uniformen i rullväskan...

Vi träffades på Katalin and all that jazz där det brann en brasa mitt i lokalen och det var riktigt mycket folk i farten. Jag beställde en "Skagen" som var en mörk bit bröd med en fantastiskt god skagenröra ovanpå och en god sallad bredvid.  Annars är Katalin mest känt som en mycket uppskattad musikscen med artister av klass. Snart ska t ex Markus Krunegård, Moneybrother och min stora favorit Nils Landgren med vänner komma dit.

Det har blivit mycket restaurangmat de senaste dagarna bl a en fantastisk chili con carne på Clarion hotel i Östersund.

Av Hilla - 28 september 2012 19:25

Igår var jag i Östersund och vi bodde på Clarion hotell vid stortorget mitt i stan...

Vi hade turen att pricka in septembermarknaden som pågår torsdag- söndag. Där fanns många delikatesser som t ex tunnbröd, honung, godis, ostar, bär och getmesost...

På kvällen åt jag och en kollega middag i hotellets restaurang. Vi valde chili con carne som serverades med sallad, bröd och creme fraiche. Det var riktigt gott och mustigt!

Imorgon åker vi till landet och där ska vi grilla abborre... Mums!

Av Hilla - 6 augusti 2012 13:45

Ibland får jag förfrågningar om att rescensera olika produkter eller hemsidor som har med min blogg att göra. Idag ska jag rescensera en hemsida som har samlat alla Umeås hotell på ett och samma ställe. Eftersom jag bor på hotell ca 100 dagar per år genom jobbet och även en del privat så tyckte jag att det kan passa bra att skriva om hemsidan där du kan boka hotell i Umeå.

Jag tycker att sidan är lätt att använda och att det är bra att man kan hitta alla hotell här utan att behöva surfa runt på flera sidor.Jag gillar också att man skrivit en presentation om varje hotell och deras specialiteter och att det finns bilder att se både inifrån hotellen och även bilder på hur det ser ut utanför. Jag gillar också att man kan använda en kartfunktion för att se var hotellet ligger iförhållande till t ex flygplatsen eller platser i city.

Det jag saknar mest med hemsidan är en presentation av alternativa boenden såsom stugor, vandrarhem, bed & breakfast och pensionat. Alla kanske inte vill bo på hotell...

Av Hilla - 14 maj 2012 12:45

Vi var ute och åkte en hel del bil i helgen - närmare bestämt till och från Sundsvall. Vi övernattade en natt på Scandic hotell i city. Där brukar jag även bo när jag reser genom jobbet och det är ett bra ställe tycker jag. Frukosten, som vi åt på söndagsmorgonen, var härlig!

På lördagskvällen var vi ute på restaurang Norrlandskällaren och åt tillsammans ett gäng. De flesta valde pizza och den smakade bra. Flera rätter på menyn saknades och ruccola som det skulle vara på en av pizzorna fanns inte att tillgå när vi var där. Det kom mycket folk samtidigt som vi kom så det blev några fel här och där i beställningen. Det är ingen höjdarrestaurang och det är inte så "fancy" men priserna är relativt låga så det var helt OK ändå!

På väg hem blev det en rast vid Tönnebro utanför Söderhamn. Rastplatsen ligger fint till vid en sjö och det finns både hamburgerställe, värdshus med mat och fika, bensinmack och badplats. Säkert finns det mer där som jag inte nyttjat. Den här gången blev det en lunchmacka på värdshuset - en varm panini med kaffe. Det smakade väldigt gott efter att ha suttit och kört halvvägs mellan Sundsvall och Uppsala. Vägen är väldigt enformig så en paus satt fint!

Av Hilla - 8 maj 2012 20:46

Vi var ute och åt ikväll jag och mina kollegor. Vi besökte restaurang Nivå i Karlskrona. Det var ju en vardagsmiddag så vi valde alla olika typer av hamburgare. Jag tog en salsaburgare och ett glas vitt vin. Det smakade mycket gott!

Det var roligt att se att restaurangen var så välbesökt en vanlig tisdagskväll också. I stort sett alla bord vid glasverandan var besatta. Personalen var proffsig och trevlig! Helt klart värt ett återbesök en annan gång...

Vi bor på Scandic Hotell nere vid vattnet och läget att underbart! Detta är nog också det finaste Scandichotell jag bott på hittills och jag har bott på rätt många.

Det känns som jag vill återvända till Karlskrona och det ganska snart!

Av Hilla - 27 april 2012 11:04

Kaffe med varm mjölk, äggröra, bacon, ekologiskt knäckebröd med leverpastej och gurka. Framför mig ligger morgontidningen "Norran".

Vad är det? Jo, hotellfrukost i Skellefteå!!!

En bra start på dagen...

Av Hilla - 6 februari 2012 10:00

För ett tag sedan åt dottern och jag lunch på restaurang Panini i Uppsala... Jag valde grekisk sallad och den var otroligt god med mycket fetaost och massor av kvalitetsoliver. Jag räknade till 25 oliver i min sallad - det var t o m mer än jag orkade äta upp. Dottern valde att äta pizzaslices och hon var också mycket nöjd.

Vi har ätit på Panini på kvällstid någon gång förut också och då har vi kanske inte varit riktigt lika nöjda. Jag tycker restaurangen passar bäst som lunchställe...

Jag har en förmiddag i London  idag men hinner bara ut en snabb  sväng. Det finns en Marks & Spencer-butik alldeles intill hotellet och det får bli mitt mål. Kanske köper jag några goda kakor i någon matbutik - jag älskar shortbread. Har jag tur hittar jag "marmite" till min pappa. Marmite är en sojaprodukt och det är inte många andra jag känner som gillat det och det luktar rätt illa också... Köper jag detta får jag iaf en glad pappa!!

Av Hilla - 19 januari 2012 09:37

Det har inte blivit mycket mat hemma de senaste kvällarna eftersom jag varit ute på jobbturné. En rejäl hotellfrukost blev det iallafall igår och det är ju aldrig fel - eller hur?

Ikväll ska vi gå på restaurang för att fira ett födelsedagsbarn i familjen. Den nyblivna 17-åringen får bestämma vart vi ska gå...