Inlägg publicerade under kategorin Fisk

Av Hilla - 28 oktober 2022 22:16

Ikväll bjöd maken mig på en lyxig middag efter att jag varit borta genom jobbet i fyra dagar.

Skaldjurstallrik med goda såser. Allt inköpt hos en bra fiskhandlare i Uppsala.

#hilla #hillasmatprat #skaldjurstallrik

Av Hilla - 24 oktober 2022 16:59

Idag känner ingen av oss för att laga mat. Det blir sushi till middag, inköpt på restaurang via karma-appen. Genom Karma kan du köpa mat med kort datum till lägre pris. Dessa två 11- bitars sushi kostade 61 kronor styck. Billigt och bra för mig och bra att inte slänga mat för miljön.

#hilla #hillasmatprat #sushi #karma-appen

Av Hilla - 10 oktober 2022 18:03

Idag har vi ätit abborrfilé med kokt potatis, romsås och ugnsstekt broccoli. Maken har både fiskat upp fisken och odlat potatisen. Som tillbehör gjorde jag svampmackor.

Smaskigt!

#hilla #hillasmatprat #abborre #romsås #broccoli #svampsmörgåsar

Av Hilla - 1 oktober 2022 16:43

Idag äter jag ensam. Maken är i sommarstugan och sonen har åkt till Las Palmas för vintern. Själv har jag jobbat ett tidigt morgonpass idag och så fortsätter det hela helgen samt på måndag, tisdag.

Jag marinerade lite laxbitar i hemmagjord teriyakisås. Jag stekte sedan upp laxen med rester av risnudlar, lite paprika, ruccola och sesamolja. Jag toppade med jordnötter. Mums!

Jag använde detta recept till såsen men använde lite mer maizena precis som det står i en kommentar längre ner. En struken matsked.

#hilla #hillasmatprat #asiatiskt #teriyakisås #sesamolja

Av Hilla - 2 september 2022 21:03

Sista kvällen på vår roadtrip efter en lång dag med många fina ortsbesök. Idag besökte vi Havsstenssund, Grebbestad, Fjällbacka, Smögen och slutligen Kungshamn. Vi åt middag på Hamnplan6 och oj vad gott det var.

Först en drink med citrustoner.

Sedan torsk med ugnsbakad potatis, sockerärtor mm. Otroligt gott!

Vår lilla roadtrip har varit fantastisk. Vi har mött så trevliga människor och haft det riktigt gött.

#hilla #hillasmatprat #hamnplan6 #kungshamn #västkusten #roadtrip

Av Hilla - 1 september 2022 20:08

Idag köpte vi take away, varsin pain riche med räkor, på "Laholmens fisk" i Strömstad. Sedan satte vi oss vid havets strand och åt lunch.

Till middag valde vi samma restaurang men då var vi på plats. Jag valde fisksoppa med ett glas Riesling till.

Allt var mycket fräscht och gott!

Laholmens fisk har även en fiskhandel för den som önskar handla hem fisk och skaldjur.

#hillasmatprat #hilla #fisk #laholmensfisk #strömstad

Av Hilla - 1 september 2022 09:28

Igår åt vi lunch på en klippa i Grundsund på Västkusten. Mycket var stängt så vi köpte varsin kycklingwrap i affären.

På kvällen hade vi tagit färjan över till Lysekil och efter mycket promenerande åt vi varsin toast skagen och sedan kaffe och marängsviss.

Jag tog ingen bild på vår toast skagen men den var väldigt god. Brioche i botten och med fänkålsfrön och krispiga kavringssmulor ovanpå.

Restaurangen hette "Poulpe bistro". Personalen var helt fantastiskt trevlig!

Jag var chaufför tillbaka till Uddevalla så jag valde en mousserande vitavinbärsdryck.

#hilla #hillasmatprat #västkusten #roadtrip #toastskagen #marängsviss #bistropoulpe #lysekil #grundsund

Av Hilla - 30 augusti 2022 20:52

Vi har åkt på roadtrip och idag blev det middag i Uddevalla på Dannys kök och bar. Resan var lång och vi njöt av att äta och dricka gott!

Innan middagen gick vi en promenad längs med strandpromenaden. Den här bilden föreställer Uddevallabron.