Alla inlägg den 23 mars 2020

Av Hilla - 23 mars 2020 13:45

Vi har varit ganska oroliga ett tag beroende på att vår son varit långt borta. Rädslan har varit de stängda gränserna i världen och begränsade möjligheter att resa hem. Nu är han äntligen på väg från Mexico till Europa och modershjärtat jublar!

Jag förbereder en stor lasagne med lite av vad som finns hemma. Purjo, bladspenat, röd paprika, chorizo, skinka, tomatsås och ostsås. Det kommer nog att gå åt när en stor hungrig kille återvänder till oss...

Det finns annat som oroar också som en gammal mamma, ekonomi, permission från jobbet mm, men nu släpper jag det ett tag och gläds åt att få hem sonen!

#hilla #hillasmatprat #lasagne #mantagervadmanhaver

Av Hilla - 23 mars 2020 09:25

Förra lördagen skulle vi till min syster och svåger för att titta på gamla diabilder och äta ost, kex och dricka vin. Pga att en person i deras närhet haft bekräftad corona ställde vi in. Sen den här lördagen skulle vi ha haft gäster och av det blev det heller ingenting. Detta då två gäster var förkylda och att två gäster kände sig oroliga.

Tur att vi ändå hade ost, kex och vin hemma...

Man får göra så gott man kan...

#hilla #hillasmatprat #ostochkex #inställdafestligheter

Presentation


Hillas matprat

Hör av dig till mig!

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2020 >>>

På café...

 

Mat på resa...

 

Festmat...

 

På restaurang...

 

Vardagsmat...

 

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Fråga mig

3 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards