Alla inlägg under november 2022

Av Hilla - 30 november 2022 15:45

Idag har jag gjort Janssons frestelse. Mums!

Jag bjuder också på lite norrsken från flygningen till Skellefteå i förrgår.

Coolt!

#hilla #hillasmatprat #janssonsfrestelse #norrsken #Skellefteå

Bilder · Fisk · Natur
Av Hilla - 29 november 2022 12:03

Lunch i Skellefteå idag.

Bibimbap på "Sen Street kitchen" vid torget.

#hilla #hillasmatprat #bibimbap #Skellefteå #lunch

Av Hilla - 27 november 2022 21:53

Jag har jobbat idag men hann tända första adventsljuset till frukost hemma.

Sen köpte jag med saffransbullar till jobbet så vi fick lite adventskänsla.

Trevlig första advent!

#hilla #hillasmatprat #förstaadvent #saffransbullar

Av Hilla - 26 november 2022 19:11

Idag har vi ätit pulled pork enligt detta recept.

https://www.ica.se/recept/pulled-pork-713315/

Till detta hade vi samma tillbehör som till tacos; tacoskal, tacosås, blandsallad, guacamole, gul lök och riven ost.

Pulled pork är lättlagat men det kräver lång tid i ugnen.

#hilla #hillasmatprat #pulledpork

Av Hilla - 24 november 2022 15:36

Jag pysslar på här hemma inför första advent. Ett enkelt ljusarrangemang har jag gjort, som ska stå på matbordet.

Jag slank också in på en loppis tidigare idag. Där hittade jag en ljuslykta i glas för 10 kronor. Den större varianten av samma modell hade vi redan hemma.

Fint så här i vintertid.

Jag lämnade även en kasse med grejer till loppisen och överskottet går till välgörenhet. Det känns bra!

#hilla #hillasmatprat #advent #hemmapyssel #loppis

Av Hilla - 24 november 2022 10:34

Idag har jag bakat av första plåten franska skurna pepparkakor. Jag har fyra bitar deg i frysen som jag bakat tidigare. Jag tar fram en rulle deg i taget i advent och bakar av kakorna.

Receptet från "vår kokbok".

Vi provsmakar varsin pepparkaka till förmiddagsfikat idag.

#hilla #hillasmatprat #pepparkakor #advent #fika

Av Hilla - 23 november 2022 10:22

Igår köpte jag vår första hyacint. Jag gjorde ett enkelt men fint (enligt mig) arrangemang med en sockerskål och lite grön mossa.

#hilla #hillasmatprat #hyacint #snartadvent

Av Hilla - 22 november 2022 15:09

Jag fick ta över en gammal ripsmatta efter mina föräldrar. Jag tycker den är väldigt läcker, men den var så lång så den blev svårplacerad. Idag har jag delat den till två mattor och sytt upp kanterna.

Det blev toppen och mattorna kommer nu att ligga på golvet på varsin sida om vår dubbelsäng i sommarstugan.

#hilla #hillasmatprat #ripsmatta #hemmapyssel

Presentation


Hillas matprat

Hör av dig till mig!

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21 22 23 24
25
26 27
28
29 30
<<< November 2022 >>>

På café...

 

Mat på resa...

 

Festmat...

 

På restaurang...

 

Vardagsmat...

 

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Fråga mig

3 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards