Alla inlägg under juni 2014

Av Hilla - 12 juni 2014 15:19


Jag har tagit semester och kommer inte att matblogga så mycket under sommarmånaderna.


Jag önskar dig en härlig sommar med grillning, överfulla picnic-korgar, lite svamp- och bärplockning och fräscha sommarrätter.


       




Vi hörs igen i augusti hoppas jag!

Av Hilla - 3 juni 2014 13:36


Igår, när vi satt och softade i TV-soffan, kom vår dotter in med en överraskning. Hon hade skurit upp frukt i mindre bitar och värmt på lite nutella till en sås. Sen var det bara att börja dippa...


 


Enkelt men ack så gott!


#nutella #tips #frukt #matprat #hillasmatprat

Av Hilla - 2 juni 2014 10:33


Igår hade vi hela familjen samlad här hemma. Vår son har flyttat hemifrån, men brukar komma hem på söndagar. Jag hade jour så det blev middag planerad i ett ganska sent skede. Ungdomarna åkte till affären och köpte hem det vi behövde - jag älskar att ha vuxna barn.


Vi gjorde köttfärsfyllda paprikor med ris, sallad, fetaost och avocado till. Vi fick några paprikor över och då blev sonen glad eftersom han fick med sig en matlåda till jobbet.


 


#mat #matprat #paprikor #matlåda

Presentation


Hillas matprat

Hör av dig till mig!

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

På café...

 

Mat på resa...

 

Festmat...

 

På restaurang...

 

Vardagsmat...

 

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Fråga mig

3 besvarade frågor

Skapa flashcards