Alla inlägg under februari 2023

Av Hilla - 27 februari 2023 21:42

Av en tillfällighet hamnade jag på restaurang "Il forno" ikväll igen. En väninna hade bokat bord till oss. Vi är fyra gamla gymnasiekompisar som ses några gånger per år och det är så roligt att uppdateras om läget.

Idag åt jag en fiskgryta med skreitorsk, lax, kräftstjärtar, musslor och potatis i en kryddig tomatsås. Gott och trevligt med mycket snick snack...

#hilla #hillasmatprat #fiskgryta #ilforno

Av Hilla - 26 februari 2023 21:24

Idag har vi firat makens födelsedag.

Eftermiddagsfika med prinsesstårta och Budapestrulle.

Sedan middag på kvällen gick vi till restaurang "Il forno" i Uppsala, med dottern och svärsonen.

#hilla #hillasmatprat #tårta #födelsedag #ilforno

Av Hilla - 22 februari 2023 07:30

En av mina bästa tillbehör till våra middagar är ugnsstekta rotsaker/ grönsaker. Nyttigt och gott!

Här potatis, broccoli, morot, zuccini och vitkål.

Till detta stekte jag färsk korv med smak av timjan och vitlök. Det serverades även en lök- och champinjonsås till.

#hilla #hillasmatprat #ugnsstektarotsaker #färskkorv #svampsås

Av Hilla - 21 februari 2023 15:18

Idag köpte vi semlor på Forsa hembageri. Det är faktiskt våra första semlor för i år.

Stor bitar mandel i mandelmassan, jättegott!

Vackert förpackade också. Forsa hembageri bakar till hovkonditoriet Güntherska i Uppsala.

Årets bästa semla i Uppsala, enligt en panel på UNT, köpes på centralkonditoriet. Billigaste semlorna av de testade köptes på bageri Brantingstorg.

Mycket godare än de semlor vi köpte kan det inte bli.

#hilla #hillasmatprat #fettisdagen #semlor

Av Hilla - 20 februari 2023 22:20

Ikväll åt vi pastagratäng med tacokryddad köttfärs, inlagd chili, sallad och en vitlökssås.

#hilla #hillasmatprat #pastagratäng

Av Hilla - 20 februari 2023 09:23

Igår var vi bjudna på pubkväll hos vänner.

Vi bjöds på smårätter som gratinerade nachos med kryddstark köttfärsröra, kycklingvingar, coleslaw, quesadillas och tacoskal med pulled pork och fetaost. God öl också förstås.

Herrarna ska snart iväg på en spännande resa i USA och planeringen pågår.

#hilla #hillasmatprat #pubkväll

Av Hilla - 17 februari 2023 19:08

Efter två dagar på resande fot kommer jag hem och blir bjuden på god middag som maken lagat.

Pasta med en god räksås.

#hilla #hillasmatprat #pasta

Av Hilla - 15 februari 2023 11:39

Igår köpte jag oss varsin mat-termos på biltema. Maken gillar att vara utomhus och att vandra eller fiska och jag följer gärna med. Då blir det fint med en varm matbit i termosarna. Jag kan även använda min när jag tar med mat till jobbet.

https://www.biltema.se/fritid/friluftsliv-och-camping/termosar/mattermos-5-dl-2000038620?gclid=Cj0KCQiAorKfBhC0ARIsAHDzslsygiNhOL4GUarmUGu4ByJF8z
2V926oZnJeNGRBY6CdoeTJvhup4mwaAmnZEALw_wcB

Obs! Jag är inte sponsrad utan berättar bara vad jag köpt.

#hilla #hillasmatprat #mattermos

Presentation


Hillas matprat

Hör av dig till mig!

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6
7
8
9
10
11 12
13 14 15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2023 >>>

På café...

 

Mat på resa...

 

Festmat...

 

På restaurang...

 

Vardagsmat...

 

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Fråga mig

3 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards