Alla inlägg under maj 2019

Av Hilla - 26 maj 2019 09:38

Igår skördade jag min dragon då det redan växer för fullt i mitt lilla trädgårdsland.

Jag tog en del av örten för att torka och en del använde jag till varsin minipizza. Mjukt tacobröd, philidelfiaost som grund, skivad kokt potatis, dragon och riven ost. Rikligt med flingsalt och färskmalen svartpeppar innan servering. Det blev gott!

#hilla #hillasmatprat #minipizza #potatis #dragon

Av Hilla - 7 maj 2019 11:44

Idag har jag bakat igen och vad kan vara godare än en morotskaka med valnötter?




Receptet är hämtat från kokboken - nya Annas mat. Glasyren blev en vanlig glasyr av florsocker, citronsaft och vatten och inte den som används i receptet med philadelphiaost. Jag bröade formen med kokosflingor istället för ströbröd.

#hilla #hillasmatprat #baka#morotskaka

Av Hilla - 3 maj 2019 09:23

Igår bakade jag scones enligt ett recept från systrarna von Sydows bok - maten, livet och samtalen runt köksbordet.

Som vanligt måste jag ändra lite... Jag tillsatte en normalstor finriven morot i smeten. Detta blev de godaste scones jag någonsin ätit och att de dessutom inte innehåller något matfett är en bonus.

Receptet hittar du längre ner, ett urklipp från tidningen Tara.



#hilla #hillasmatprat #scones #bakat

Presentation


Hillas matprat

Hör av dig till mig!

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2019 >>>

På café...

 

Mat på resa...

 

Festmat...

 

På restaurang...

 

Vardagsmat...

 

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Fråga mig

3 besvarade frågor

Skapa flashcards