Alla inlägg under april 2023

Av Hilla - 25 april 2023 12:55

Jag har laddat ned appen "too good to go" och idag gjorde jag mitt första köp från en ica nära- butik.

En blandkasse för 59 kronor innehöll:

450g kaffe (inget vacum kvar i förpackningen men god kaffedoft fortfarande)
12 ägg (1 trasigt)
1 pkt matfolie (skadad förpackning)
Dadlar med pepparkakssmak
Pepparkakor 300 gram
1 förpackning med 3 st lammkorvar

Jag är mer än nöjd. Inga korta datum och helt klart prisvärt. Bara kaffet hade väl kostat runt 59 kronor.

Obs! Inte reklam, bara något jag själv gillar.

#hilla #hillasmatprat #toogoodtogo #app

Av Hilla - 25 april 2023 09:43

Igår kom dottern hem på middag och det var så roligt att familjen var samlad igen. Bara svärsonen är bortrest just nu och han befinner sig på Västkusten med sin utbildning i ämnet marinbiologi.

Vi åt pesto- och philidelfiaostfylld kyckling inlindad i bacon. Till det sallad och ugnsstekt potatis.

Till efterrätt banankaka med valnötter och choklad och glass.

#hilla #hillasmatprat #familjemiddag #kyckling #banankaka

Av Hilla - 24 april 2023 16:11

Sonen var tydligen nöjd då jag bakat bullar idag och den här bilden kom ut på hans Instagramkonto. Vår vuxne son bor hemma nu under en kortare tid, mellan två resor, eftersom hans lägenhet är uthyrd.

#hilla #hillasmatprat #kanelbullar #Instagram

Av Hilla - 23 april 2023 15:35

Idag har jag bakat en banankaka med hackade valnötter och choklad. Nötter och choklad är inte med i receptet men är gott att lägga till.

https://www.arla.se/recept/banankaka/

#hilla #hillasmatprat #banankaka

Av Hilla - 18 april 2023 21:36

Igår åkte vi ut till vår sommarstuga för att öppna upp för säsongen. Vi har varit där några gånger under vinter och vår men bara över dagen.

Nu sov vi över för första gången i år och njöt av förmiddagsfika utomhus i solen.

Havsviken ligger ca 350 meters promenad från vår stuga. Det var fint att se svanarna längs med strandkanten när jag gick en runda.

#hilla #hillasmatprat #sommarstuga #fika

Av Hilla - 16 april 2023 18:48

Ikväll har vi ätit pasta med köttfärssås till middag. Tillbehör var riven ost, vitlökssås, grön pesto och en sallad.

Gott gott!

#hilla #hillasmatprat #pasta #köttfärssås

Av Hilla - 14 april 2023 22:22

Ikväll åt vi extra gott. Oxfilé med ett täcke av västerbottenost, grädde och hackade valnötter, ugnsstekt potatis och rödlök, ruccolasallad och blue castello.

Första bilden är tagen innan ungsformarna gick in i ugnen.

#hilla #hillasmatprat #oxfile #valnötter #fredagsmiddag

Av Hilla - 13 april 2023 18:29

Sötsuget har ökat efter påsk men idag gjorde jag en alternativ efterrätt.

Jag mixade dadlar, och kakao och strödde sedan över cocosflingor och formade till en boll.

#hilla #hillasmatprat #dadelboll

Presentation


Hillas matprat

Hör av dig till mig!

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< April 2023 >>>

På café...

 

Mat på resa...

 

Festmat...

 

På restaurang...

 

Vardagsmat...

 

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Fråga mig

3 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards