Alla inlägg under december 2018

Av Hilla - 20 december 2018 12:46

Mer julpyssel på gång...

Chokladgodis gjord på smält blockchoklad och diverse nötter och russin.

Chocolate chip cookies enligt recept från köket.se. Jag hade bara vit blockhoklad hemma men det funkade det också.

#hilla #hillasmatprat #bakat #chocolatechip #chokladgodis

Av Hilla - 20 december 2018 10:27

Idag har jag gjort chokladknäck vilket jag iofs skulle kalla kola i knäckformar. Mitt bästa tips är att använda dubbla knäckformar när du häller upp den varma smeten. Jag häller över den färdigkokta smeten i en kanna för öka precisionen när jag häller upp I formarna.

Recept kan hittas via google. Jag använde ett ICA-recept.

#hilla #hillasmatprat #chokladknäck

Av Hilla - 19 december 2018 19:17

Så gott och praktiskt att äta pizza när man har rester i kylen. Entrecote, kryddkorv, lök, tomat, tomatsås, ost och skinka ligger på pizzan... Degen har jag också gjort själv.

#hilla #hillasmatprat #pizza

Av Hilla - 17 december 2018 16:51

Idag gick vi en promenad I Salabacke och som belöning blev det en fika på charmiga bageri Brantingstorg. Inredningen på kondiset går i 50-talsstil och brödet är mycket bra. En påse att ta hem med några små lakritskolor, blev det också, dem kan jag bara inte motstå...

Flingsalt på toppen.

#hilla #hillasmatprat #bageri #kondis

Av Hilla - 11 december 2018 09:49

Kakorna är klara. Två delar av degen spar jag i frysen och så tar jag fram och bakar av vartefter vi behöver fler pepparkakor.

#hilla #hillasmatprat #pepparkakor

Av Hilla - 10 december 2018 12:39

Idag bakar jag ut mina skurna pepparkakor. Degen gjorde jag i förrgår och sedan har den vilat I kylskåpet. Receptet är hämtat från ?vår kokbok?.

#hilla #hillasmatprat #pepparkakor

Av Hilla - 4 december 2018 12:35

Idag blev det smoothies till lunch...

Naturell yoghurt, banan, hallon, havregryn och flytande honung...

#hilla #hillamatprat #smoothie

Presentation


Hillas matprat

Hör av dig till mig!

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2018 >>>

På café...

 

Mat på resa...

 

Festmat...

 

På restaurang...

 

Vardagsmat...

 

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Fråga mig

3 besvarade frågor

Skapa flashcards