Alla inlägg under oktober 2022

Av Hilla - 31 oktober 2022 16:34

Idag har vi varit till vår sommarstuga. Vi tog upp båten och plockade hem lite mat från skåpen. Nästa gång stänger vi av vattnet och stänger för säsongen.

Vi har nästan alltid med oss stekta ägg, som vi lägger på smörgås, när vi åker ut till landet över dagen. Matigt och gott!

När vi kom hem tog jag vara på lite brödkanter och gjorde krutonger med salt, vitlök och rosmarin.

Krutongerna är goda som snacks eller som tillbehör till soppa t ex.

#hilla #hillasmatprat #stektägg #krutonger #båt

Av Hilla - 31 oktober 2022 08:26

Gårdagens middag med dottern och svärsonen var förfirande av en födelsedag. Huvudrätten var flygande Jakob med ris och sallad, men det glömde jag tyvärr fotografera. Till efterrätt en prinsesstårta.

Det är alltid mysigt att träffa familj och vänner.

#hilla #hillasmatprat #prinsesstårta

Av Hilla - 30 oktober 2022 16:56

Ikväll kommer vår dotter och svärson på middag och förrätten är klar.

Smörgås med isbergssallad, gravad lax, skivat ägg, avokado och hovmästarsås och örtaioli på sidan om. Såserna blev det kvar av i fredags, då vi åt skaldjurstallrik.

#hilla #hillasmatprat #förrätt #gravadlax #örtaioli #hovmästarsås

Av Hilla - 30 oktober 2022 09:14

Det blev riktigt trevligt igår då vi fikade med mina två systrar och svågrar här hemma. Vi har ytterligare en syster och svåger men de bor för långt bort och kunde inte komma.

Alltid mycket snack och mys när vi ses.

Lite senare kom äppelpaj i portionsformar fram.

#hilla #hillasmatprat #fika #bakat

Av Hilla - 29 oktober 2022 10:50

Snart kommer två av mina systrar med respektive hit på förmiddagsfika.

Det blir surdegsbröd från bageri, fröknäcke, ostar, smör och rabarber- och hallonmarmelad. Dessutom chokladbollar, småkakor och äppelpaj med vaniljsås i portionsformar.

Det ska bli kul att ses!

#hilla #hillasmatprat #fika #marmelad #äppelpaj

Av Hilla - 28 oktober 2022 22:16

Ikväll bjöd maken mig på en lyxig middag efter att jag varit borta genom jobbet i fyra dagar.

Skaldjurstallrik med goda såser. Allt inköpt hos en bra fiskhandlare i Uppsala.

#hilla #hillasmatprat #skaldjurstallrik

Av Hilla - 27 oktober 2022 19:17

Idag är jag i Malmö genom arbetet och till middag köpte jag en falafel i bröd. Malmö är ju känt för sina goda falafel och ja, denna rätt var väldigt god och fräsch.

#hilla #hillasmatprat #malmö #falafel

Av Hilla - 24 oktober 2022 16:59

Idag känner ingen av oss för att laga mat. Det blir sushi till middag, inköpt på restaurang via karma-appen. Genom Karma kan du köpa mat med kort datum till lägre pris. Dessa två 11- bitars sushi kostade 61 kronor styck. Billigt och bra för mig och bra att inte slänga mat för miljön.

#hilla #hillasmatprat #sushi #karma-appen

Presentation


Hillas matprat

Hör av dig till mig!

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Oktober 2022 >>>

På café...

 

Mat på resa...

 

Festmat...

 

På restaurang...

 

Vardagsmat...

 

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Fråga mig

3 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards