Alla inlägg under april 2014

Av Hilla - 23 april 2014 09:13



Här kommer några inspirationsbilder från en miniresa till Stockholm...


         


Jag tar en paus från min matblogg nu. Vill du ändå veta vad som händer kolla in min ordinarie blogg "Snurra du min värld".


#mat #matprat #stockholm #resa #helga1 #paus

Av Hilla - 17 april 2014 18:32


Nu står en av årets största mathelger för dörren - påsken. Vi ska fira med familj och släkt både på påskafton och på påskdagen.


På påskafton kör vi knytkalas hemma hos min syster och vår uppgift blir att fixa en räk- och laxpaj med kavringbotten. Vi ska också ta med tre sorters sill (currysill, inlagd sill och skärgårdssill) och en matjesröra. Jag ska också baka lite matbröd och ta med.


     


På påskdagen ska vi bara sitta och bli bjudna på mat. Då är det svärmor som fixar allt...


Hur ska du fira påsk?


Hur du än firar vill jag önska dig en trevlig påskhelg!


#påsk #matprat #recept #sill #hembakt

Bakat · Fest · Fisk
Av Hilla - 8 april 2014 15:59


Jag är ute och reser igen och naturligtvis måste jag botanisera lite i delikatessbutikerna här i Göteborg.

En present blev det bl a från Götheborgs te & kaffehandel i Nordstan.


#kaffe #te #honung #present #guteblandning

Av Hilla - 3 april 2014 08:37


I helgen var vi bjudna till ett syskonbarn som hade fyllt år. Han tycker om att laga mat så det blev en matig present. Det passar ju även mig bra!!


Sen måste jag ju även visa dig en bild från kursen jag går just nu. Man kan ju undra om vi gör något annat än fikar...

Presentation


Hillas matprat

Hör av dig till mig!

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

På café...

 

Mat på resa...

 

Festmat...

 

På restaurang...

 

Vardagsmat...

 

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Fråga mig

3 besvarade frågor

Skapa flashcards