Alla inlägg under mars 2019

Av Hilla - 20 mars 2019 09:37

Nu växer mina ärtskott för fullt. Det blir fint att använda som dekoration på olika maträtter eller smarrigt i en sallad t ex.

#hilla #hillasmatprat #ärtskott #ärtor

Av Hilla - 13 mars 2019 13:23

Frysen måste ju rensas ibland så idag tog jag ut de sista lingonen och två pepparkaksdegar som blivit kvar.

Lingonsylt check

Pepparkakor check

#lingonsylt #pepparkakor #hilla #hillasmatprat

Av Hilla - 11 mars 2019 13:30

Idag är en ärtig dag. Jag har lagt gula ärtor i jord för att odla ärtskott. Resten av paketet la jag i blöt för att koka vegetarisk ärtsoppa imorgon.

#hilla #hillasmatprat #gulaärtor #ärtsoppa #ärtskott

Av Hilla - 6 mars 2019 10:22

Igår åt vi fisk till middag och till det hade jag gjort bakad potatis och ärtpesto.
Recept på peston https://www.koket.se/artpesto

Jag tyckte att peston var riktigt god med syran från citronsaften och crunchet från solroskärnorna.

#hillasmatprat #hilla #ärtpesto

Av Hilla - 5 mars 2019 15:35

Vi är lediga idag och så klart har vi ätit semlor på fettisdagen. Maken köpte en normalstor och jag valde en mindre semla. Jag gillar att det finns olika storlekar att välja mellan. De här semlorna köpte vi på konditori fågelsången i Gränby centrum, Uppsala.

Igår var också en mumsig dag då jag tog fram äppelklyftor från frysen och gjorde en äppelpaj. Rejält med kanel, brun farin och lite solroskärnor gillar jag att använda i min äppelpaj. Dessutom smular jag ned lite bran flakes i smuldegen för crunch.

#hilla #hillasmatprat #semlor #äppelpaj

Presentation


Hillas matprat

Hör av dig till mig!

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2019 >>>

På café...

 

Mat på resa...

 

Festmat...

 

På restaurang...

 

Vardagsmat...

 

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Fråga mig

3 besvarade frågor

Skapa flashcards