Alla inlägg under september 2015

Av Hilla - 22 september 2015 12:56


En härlig solig dag i Helsingfors.

Långpromenad och fika på Fazer café...


#fazercafe #matprat #hilla #helsingfors

Av Hilla - 21 september 2015 10:14


Idag testar jag chiapudding med mango på konditori i Östersund.


Toppen att det finns alternativ till fikabröd!

#östersund #chiapudding #matprat #hilla

Av Hilla - 15 september 2015 12:11


Jag har ett starkt barndomsminne från en fjällresa. Vi hyrde ett hus i byn "Mörkret" i Särna socken. Hyresvärdinnan bakade glödhoppor som var såå goda. Idag fick jag sån lust att testa att göra glödhoppor själv och så blev det...


 


Vill du också testa att baka glödhoppor? Klicka på länken så har du ett recept att följa.

Av Hilla - 10 september 2015 10:25



Vi har inte ätit strömmingsflundror hemma sedan innan vi fick barn eftersom just den maträtten inte är så populär hos våra ungdomar. Igår var det dags igen och shit vad gott det är...


Jag lagade hemgjort potatismos till, en sky och så en grönsallad också.


 


Vill du också göra strömmingsflundror kan du t ex följa receptet på Icakurirens hemsida genom att klicka på länken.


#matprat #hilla #strömming #recept #fisk

Av Hilla - 10 september 2015 10:15


Det låg tre trötta bananer i fruktskålen igår  och vad göra. Jo, då är det läge att baka en banankaka...



Vill du också baka en banankaka kan du t ex använda Leila Lindholms recept som jag gjorde. Klicka på länken...


#matprat #bakning #banankaka #recept

Av Hilla - 8 september 2015 11:04



Nu är det äppeltider...


Vi har bara ett äppelträd i trädgården men det blir många äpplen att ta hand om ändå. I år är äpplena lite angripna så det bästa är att skära upp dem och sen tillaga frukten. Jag har gjort äppelpaj, äppelkompott och äppelkaka den senaste tiden.


 


#äpplen #matprat #hilla

Presentation


Hillas matprat

Hör av dig till mig!

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2015 >>>

På café...

 

Mat på resa...

 

Festmat...

 

På restaurang...

 

Vardagsmat...

 

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Fråga mig

3 besvarade frågor

Skapa flashcards