Alla inlägg under juli 2023

Av Hilla - 28 juli 2023 13:44

Jag har varit på jobbresa några dagar och kom hem igen inatt.

Det blev inte så mycket matbilder men igår åt jag iaf en kyckling-kebabtallrik i Oslo. Restaurangen hette Carmel grill och låg i närheten av tågstationen.

Här en bild från Akerhusstranda som jag passerade under en promenad.

#hilla #hillasmatprat #oslo #resa #kycklingkebab

Av Hilla - 23 juli 2023 19:10

Dagens sommarlunch blev smörgås med kaviar och färskpotatis samt färska bär (hallon, taybär och smultron) med mjölk och socker. Mums!

#hilla #hillasmatprat #bär #sommarlunch

Av Hilla - 22 juli 2023 12:59

Jag sov över hos min väninna och imorse bjöds jag på frukost i solen.

Vackra rosor i hallen.

Promenad vid havet.

#hilla #hillasmatprat #frukost #båthus #rosor

Av Hilla - 21 juli 2023 23:09

Idag har jag umgåtts med en väninna. Vi har åkt på loppisrunda mellan Norrtälje och Grisslehamn. Vi fikade på Edblads i Gåsvik och lunch intogs på Väddö gårdsmejeri.

"Ceasarsallad" med mejeriets egen grillost. Mycket fräscht och gott!

Här tillverkas även egen glass och andra ostar och de har även en viss försäljning av presenter mm. Det var väldigt mycket folk som gästade gården när vi var där. Roligt att se att det är ett populärt besöksmål mitt ute på landet.

#hilla #hillasmatprat #loppisrunda #grillost #sallad

Av Hilla - 20 juli 2023 19:12

Jag är tillbaka på landet efter några jobbdagar. Till middag gjorde jag en salamipizza på smördeg och till det en broccoli- och valnötssallad.

Lite bär från trädgården åt vi till efterrätt, utan krusiduller. Taybär, blåbär och smultron.

#hilla #hillasmatprat #salamipizza #smördeg #broccoli #bär

Av Hilla - 16 juli 2023 15:32

Efter jobbet idag har jag plockat av vinbärsbuskarna här hemma. Vita vinbär och svarta vinbär.

Tidigare idag regnade det rejält så jag var glad att solen kikade fram när det var dags att plocka bären.

#hilla #hillasmatprat #vinbär

Av Hilla - 15 juli 2023 15:20

Efter grillningen igår gick vi bort till ett svampställe och vi trodde nog inte att vi skulle hitta någonting. Men...

Vi hittade ca 1,5 liter fina kantareller.

Hurra för att det regnat lite här på sista tiden.

#hilla #hillasmatprat #svamp #kantareller

Presentation


Hillas matprat

Hör av dig till mig!

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Juli 2023 >>>

På café...

 

Mat på resa...

 

Festmat...

 

På restaurang...

 

Vardagsmat...

 

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Fråga mig

3 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards