Alla inlägg under mars 2014

Av Hilla - 15 mars 2014 20:43


Idag blev det hemmagjord pizza till middag. Kasslerbitar, tomatsås, lök, grön pesto, tomater, salami och ost lade vi på innan pizzan åkte in i ugnen. När pizzan var färdig lade jag på ruccola innan servering.


#pizza #mat #matprat

Av Hilla - 12 mars 2014 13:01


Jag har kvar en del tacokryddad köttfärs i kylen så ikväll blir det tacopaj till middag. Jag gör en pajdeg enligt recept i "Vår Kokbok". Efter att ha förgräddat pajskalet lägger jag köttfärsen i skalet. Sen skivar jag tomater och lägger över färsen. Blandar 2 dl mjölk, 2 ägg, 3 dl lagrad ost och lite salt och peppar och häller över alltihop. Sen skjuts in i ugnen ca 35 minuter på 175-200 grader. Till detta passar en grönsallad med rödlök, oliver och majs. En guacamole och lite gräddfil är också gott att ha till.


Annars är det ju ännu en fantastisk vårdag här hemma. Det blir absolut kaffe på altanen i eftermiddag.



Nu är det vår...

 


#vår #tacopaj #guacamole #kokbok #recept #mat #matprat




Av Hilla - 11 mars 2014 08:56


Igår var jag på en trevlig pub/ restaurang i Umeå, Lottas krog.


Hade det inte varit för att jag fått en tips av kollegor hade jag nog inte gått in - iallafall inte för att äta.


Det var en traditionellt inredd pub men i mycket fräscht skick. Det fanns många bra rätter att välja på från menyn. Jag valde att äta kycklingspett med en god sås, ugnsgrönsaker och en grönsallad. Den var riktigt bra!


 


#lottaskrog #pub #mat #matprat #umeå

Av Hilla - 6 mars 2014 12:45


Lycka är att ha köpt ännu några kokböcker och en inspirationsbok på bokrean. Trodde inte jag behövde fler    


 


#shopping #mat #matprat #kokböcker #ernst #recept

Av Hilla - 4 mars 2014 18:17


Innan jag åkte till jobbet idag hann jag äta årets första och förhoppningsvis enda semla. Inte så att jag inte tycker om semlor men jag brukar försöka äta bara en per år. Just nu försöker jag dessutom hålla igen lite också så även en semla är egentligen för mycket...

  


 


Just den här semlan köpte dottern hem från konditori Fågelsången som fått bra betyg för sina semlor i år.

 


Nu har jag förflyttat mig till en stad i norra Sverige, Skellefteå. Här har jag och en kollega ätit middag på Wok´n Roll. Vi valde båda kyckling med cashewnötter som smakade mycket bra.


#semla #fettisdag #wok #thaimat #skellefteå #cafe

Presentation


Hillas matprat

Hör av dig till mig!

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

På café...

 

Mat på resa...

 

Festmat...

 

På restaurang...

 

Vardagsmat...

 

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Fråga mig

3 besvarade frågor

Skapa flashcards