Alla inlägg under oktober 2020

Av Hilla - 27 oktober 2020 06:40

Igår åt vi upp resterna av svamppajen. Till det gjorde jag en sallad, en fetaoströra och ugnsbakad sötpotatis och broccoli.

Sötpotatisen och broccolin penslade jag med en blandning av olivolja, chiliflakes och paprikakrydda.

#hilla #hillasmatprat #sötpotatis #broccoli

Av Hilla - 26 oktober 2020 10:01

Igår gjorde jag en paj till middag. Det är ju höst och trattkantareller har vi gott om så det blev en svamppaj.

Innehåll; pajdeg, gul lök, trattkantareller, bladspenat, valnötter och en äggstanning med ost.

#hilla #hillasmatprat #paj #trattkantarellpaj

Av Hilla - 25 oktober 2020 15:42

Fick ett tips på ett smart sätt att torka trattisar. .

#hilla #hillasmatprat #svamp #trattkantareller

Natur · Tips
Av Hilla - 25 oktober 2020 15:31

Idag bakar jag chokladrutor med kokos.

Jag har ett gammalt recept från Ica-kuriren som alltid funkar perfekt.

#hilla #hillasmatprat #baka #chokladrutor

Av Hilla - 23 oktober 2020 13:00

Jag plockade lite svamp medan de andra tog upp båten.

Rensat och klart nu och sonen får ta med sig trattisarna hem...

#hilla #hillasmatprat #svamp #natur

Av Hilla - 23 oktober 2020 12:49

Idag testar vi bullar.

Vi är på landet tillsammans med sonen och vi ska ta upp båten. Tre bullar delar vi på och testar. Kanel-, kardemumma- och toscabulle har vi och alla smakar riktigt gott. Min favorit är kardemummabullen.

https://leijonbageri.se

#hilla #hillasmatprat #bullar #stenugnsbageri

Bakat · Tips
Av Hilla - 18 oktober 2020 15:32

Idag gjorde jag en amerikansk pannkaka till fikat. Jag använde ett ägg för en rimlig storlek till en person. Bakpulvret är viktigt och hjälper pannkakan att resa sig. Den här gången gjorde jag bara en pancake men så klart kan man även göra flera mindre.

Jag hade lite vaniljsås, i kylskåpet, som jag serverade till och så tog jag hemgjord blåbärssylt ovanpå.

Jag freestylade kring receptet men vill du ha ett recept kan du använda detta.
https://www.ica.se/recept/amerikanska-pannkakor-713437/

#hilla #hillasmatprat #americanpancake #pannkaka

Presentation


Hillas matprat

Hör av dig till mig!

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2020 >>>

På café...

 

Mat på resa...

 

Festmat...

 

På restaurang...

 

Vardagsmat...

 

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Fråga mig

3 besvarade frågor

Skapa flashcards