Alla inlägg under juli 2015

Av Hilla - 27 juli 2015 18:07


Vi har varit i Hälsingland några dagar och det blev både besök på café och restaurang. Vi besökte Växbo kvarn och inhandlades bl a dessa lokala godsaker...


 


Vi var även till Albertinas fiskerestaurang strax utanför Söderhamn och jag valde att beställa en strömmingstallrik;

 

Löksill, Böckling, Sotare och stömmingsflundra...


Förutom dessa ställen fikade vi även på Majas café i Rengsjö och Lanthandeln café i Växbo. På det sistnämnda stället gör de sin egen glass bl a. Bara det är värt ett besök!


#Hälsingland #hilla #matprat #cafe #restaurang



Av Hilla - 9 juli 2015 21:26


Vi har både blåbär och smultron på vår sommarstugetomt...


   

Här har jag blandat bären i två små söta kaffekoppar. Sen har jag skedat över lite vaniljsvisp och riven mörk choklad.


Idag hade vi lunchgäster och bjöd på somrig lax, ägg, citronskivor, potatissallad och en grönsallad med cocktailtomater.


#lunch #sommarmat #blåbär #smultron #dessert #hilla #matprat    

Av Hilla - 2 juli 2015 21:08


Nu är det semester och sköna lediga dagar som gäller. Jag gillar ju att laga mat och baka men man får göra det lite enklare för sig bara. Vi har bara en liten bänkspis här i stugan.

Här en sockerkaka med stora bitar mörk choklad i. Mums!



#kaka #sockerkaka #matprat #bakning

Presentation


Hillas matprat

Hör av dig till mig!

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2015 >>>

På café...

 

Mat på resa...

 

Festmat...

 

På restaurang...

 

Vardagsmat...

 

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Fråga mig

3 besvarade frågor

Skapa flashcards