Alla inlägg under april 2017

Av Hilla - 23 april 2017 10:28

När vi kom hem från landet igår åt vi rester av lammsteken...

Jag gjorde en ny madeirasås, stekte potatis, purjolök och champinjoner och blandade runt med dill. Lite fetaost till och middagen var klar.

#hilla #hillasmatprat #mat #lammstek #madeirasås

Av Hilla - 17 april 2017 15:03

Jag gjorde tiramisu igår och den fick vi smaka på till fikat idag... mums!


Här är receptet som jag följde;
http://www.ica.se/recept/tiramisu-for-manga-718895/

#hilla #hillasmatprat #tiramisu

Av Hilla - 16 april 2017 17:00

Igår hade vi knytkalas med familj och släkt. Det blev massor av god påskmat på bordet. Det var två sorters sill, gravad lax, jansson, lax- och räkpaj på kavringbotten, spenatpaj, örtsås, kallskuret, fröknäcke, brieost mm

Idag gör jag en lammstek till middagen...

Just nu är steken i ugnen och tillbehör blir en sky från steken, chevre och ugnsrostade rotsaker.

#hilla #hillasmatprat #lammstek #påskmat

Av Hilla - 10 april 2017 18:32

Recension

Idag lagade jag risotto av en "färdigprodukt" från Risenta. Frösotto hette produkten och var lätt att laga till. Man skulle själv tillsätta vatten, parmesan, salt och peppar.

Smaken var mycket god men färgen är ganska trist så lite cocktailtomater och basilikablad fick jag lov att dekorera med.




#recension #hilla #hillasmatprat #risotto #risenta

Av Hilla - 9 april 2017 18:19

Igår gjorde vi pizza till middag. Den ena på smördegsbotten och den andra var en vanlig köpt pizzadeg.

På smördegspizzan la jag räkor och musslor som huvudingredienser och det andra blev en champinjon- och salamipizza. Mozzarella, tomatsås, lök och basilika passade till båda pizzorna.

#hilla #hillasmatprat #pizza

Av Hilla - 8 april 2017 17:41

När man blir bjuden på födelsedagsfika...


Så gott!

#hilla #hillasmatprat #fika #Födelsedagsfika #fruktochbär

Av Hilla - 8 april 2017 12:50

Sponsrat /recension

Jag hämtade ut en ny smakbox igår eftermiddag och som vanligt är det som julafton att packa upp alla produkter. Vi testade en del av produkterna redan igår kväll...

Vill du också prenumerera på smakbox så får du just nu 20% på din första box om du uppger koden HILLASMATPRAT.

#hilla #hillasmatprat #smakbox #nya produkter #test #matinspiration

Av Hilla - 7 april 2017 22:31


Ikväll gjorde jag grönkålschips enligt ett recept från köket.se
http://www.koket.se/nyhetsmorgon/lisa-lemke/krispiga-gronkalschips


Superenkelt och gott! Testa du också...

#hillasmatprat #hilla #grönkålschips #snacks

Presentation


Hillas matprat

Hör av dig till mig!

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2017 >>>

På café...

 

Mat på resa...

 

Festmat...

 

På restaurang...

 

Vardagsmat...

 

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Fråga mig

3 besvarade frågor

Skapa flashcards