Alla inlägg under november 2020

Av Hilla - 30 november 2020 13:28

Otroligt god blev min hemgjorda svampsoppa till gårdagens middag. Efteråt åt vi tunnpannkakor med blåbärssylt.

Detta recept använde jag:

https://mittkok.expressen.se/recept/trattkantarellsoppa-4/

Jag bytte ut oregano mot timjan.

#hilla #hillasmatprat #soppa #trattkantarellsoppa

Av Hilla - 27 november 2020 15:06

Jag jobbar i helgen så idag har jag pysslat lite inför första advent.

Skönt att få adventsljusstakar mm på plats. Det blir iallafall lite ljusare i novembermörkret.

#hilla #hillasmatprat #advent #inredning

Av Hilla - 26 november 2020 14:26

Ikväll äter vi rester men som tillbehör steker jag delicata-pumpa i tunna skivor.

Det är första gången vi tillagar pumpa hemma så jag provstekte en skiva nyss. Riktigt gott måste jag säga och väldigt enkelt. Bara att skiva och steka med skal och allt. Lite salt på pumpaskivan och rätt in i munnen...

#hilla #hillasmatprat #pumpa #delicatapumpa

Av Hilla - 25 november 2020 19:54

Idag äter vi fisk i foliepaket med kokt potatis och pepparrotssås.

#hilla #hillasmatprat #fisk #pepparrot

Av Hilla - 23 november 2020 14:32

Idag bakar jag inför advent och det blir saffransbullar med mandelmassa som fyllning.

Jag har juliga bullformar som piggar upp det hela.

#hilla #hillasmatprat #saffransbullar #baka #mandelmassa #advent

Av Hilla - 23 november 2020 09:44

Vi har stängt till på landet i helgen. Jag passade på att skörda lite av mina örter och ta hem för torkning.

Rosmarin och timjan.

#hilla #hillasmatprat #örter

Av Hilla - 18 november 2020 18:43

Idag blev det en vegetarisk lasagne till middag enligt följande recept:

https://www.ica.se/recept/lasagne-med-halloumi-spenat-och-pumpakarnor-718382/

Jag tycker den blev väldigt god men saknade lite syra. Nästa gång har jag lite citronsaft i tomatsåsen eller en yoghurtsås med citronzest bredvid.

#hilla #hillasmatprat #vegetariskt #lasagne

Av Hilla - 18 november 2020 12:21

Jag bakar lite idag och det blev chokladsnittar.

Receptet hämtade jag i "vår kokbok".

#hilla #hillasmatprat #chokladsnittar

Presentation


Hillas matprat

Hör av dig till mig!

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
<<< November 2020 >>>

På café...

 

Mat på resa...

 

Festmat...

 

På restaurang...

 

Vardagsmat...

 

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Fråga mig

3 besvarade frågor

Skapa flashcards