Alla inlägg under september 2014

Av Hilla - 30 september 2014 13:15


Ibland blir jag så sugen på att baka. I lördags bakade jag kanelsnurror...


Här hittar du ett bra recept på kanelbullar.



#baka #matprat #bullar

Av Hilla - 30 september 2014 13:13


Smoothie gjord av 1 banan, yoghurt, vaniljyoghurt, hallon och granatäppelkärnor.



#smoothie #hallon #matprat #hälsa #bär

Av Hilla - 22 september 2014 09:17



I lördags var jag med kollegor på S/S Marieholm vid packhuskajen i Göteborg. Där åt vi räksmörgåsar och bookmakertoast. Riktigt gott!


Vädret var kanon och vi satt utomhus i fören. I aktern spelades livejazz. En härlig stund!


 


#matprat #räksmörgås #bookmakertoast #ssmarieholm #göteborg #hilla

Av Hilla - 16 september 2014 08:50



Igår var jag i Stockholm och bl a besökte jag Systrarna Voltaires restaurang i PUB-huset. Det såg jättemysigt ut men det är ack så populärt... det var lång kö och helt fullsatt.


 


Det slutade med att jag satte mig utomhus vid Sandys i Hötorghallen istället. En grekisk wrap och en latte fick det bli...

 


Hötorget med alla bär, svampar, frukter och grönsaker gör mig glad!


 


#systrarnavoltaire #hötorget #stockholm #matprat #mat #kantareller #bär


Av Hilla - 15 september 2014 09:28


Igår gjorde jag en paj till lunch och den blev riktigt god. Dessvärre kan jag inte säga att jag följde något recept - jag "freestylade"...


Degen gjorde jag efter recept i "Vår kokbok". Sen tog jag purjolök som fick mjukas upp lite i stekpannan, stekt bacon (1 pkt), chevre och cocktailtomater som fyllning. Äggstanningen gjordes på tre ägg, en halv burk creme fraiche och lite mjölk.


 


#matprat #mat #chevre #chevrepaj #recept



Av Hilla - 9 september 2014 14:00


Igår blev det ett besök på Fullerö handel utanför Uppsala.


Det är en trädgårds- och inredningsbutik där det finns så mycket, så mycket. Faktiskt så mycket så jag inte köpte en enda pinal. Däremot blev det ett besök i deras café och jag beställde en grekisk paj med sallad och tsatziki. Sen njöt jag av en kopp kaffe i septembersolen som värmde gott i deras trädgård...


 

Av Hilla - 7 september 2014 10:40



Vi har mer äpplen än vi hinner äta så igår gjorde jag äppelpaj med vanlijsås...


 

Jag skivade även äpplen och blandade med socker och kanel i fryspåsar och fryste in.


På kvällen var vi på den Libanesiska restaurangen Meza i Uppsala. Vädret var kanon så vi satt ute i deras loungemöbler. Maten och det vita Libanesiska vinet smakade riktigt bra!


 

#matprat #hilla #äpplen #äppelpaj #äppeltider #meza #libanesiskmat #restaurang #mat


Presentation


Hillas matprat

Hör av dig till mig!

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

På café...

 

Mat på resa...

 

Festmat...

 

På restaurang...

 

Vardagsmat...

 

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Fråga mig

3 besvarade frågor

Skapa flashcards