Alla inlägg under november 2017

Av Hilla - 30 november 2017 17:17

Sponsrat/ recension

Idag har jag fått det nya paketet från smakbox. Det är alltid spännande att se innehållet...

Den här gången var det produkter med en vinter- och adventsanknytning.

Tips från smakbox;
Lagom till att december månad är på ingång släpper vi här nya, riktigt bra erbjudanden på Smakbox som julklapp. Med Hillas unika jul-koder nedan får man:

2 boxar för 299 kr (ord. pris 389 kr), kod 2HILLASMATPRAT
3 boxar för 449 kr (ord. pris 579 kr), kod 3HILLASMATPRAT
6 boxar för 899 kr (ord. pris 1049 kr), kod 6HILLASMATPRAT
 
Köp görs på www.smakbox.se/ge-bort-smakbox

Alla erbjudandena gäller över julhelgen (t.o.m. 26/12). Beställer man senast söndag 17:e december kl. 24:00 sker leverans innan julafton. Koderna gäller både för Smakbox och Smakbox Balans

#hilla #hillasmatprat #smakbox

Av Hilla - 27 november 2017 17:03

Idag har jag börjat förbereda inför advent. Första baket blev saffransbullar med mandelmassa och russin...

#hillasmatprat #hilla #saffransbullar #advent

Av Hilla - 26 november 2017 12:22

Igår gjorde jag en jättegod bönröra...

Mixa;
1 burk avrunna vita bönor
1 liten pressad vitlöksklyfta
1/2 dl olivolja
1/2 dl grön pesto
1/2 dl riven parmesanost
Salt och peppar

Passar bra till det mesta...

På ett gott surdegsbröd, till kött eller fisk.

#hilla #hillasmatprat #bönröra #vegetariskt #recept

Av Hilla - 23 november 2017 11:09

Förra helgen var jag med och arrangerade en tjejmiddag tillsammans med en kompis.

Vi satsade på mexikanskt tema med pulled pork, pico de gallo, guacamole, gräddfil, tortillas och en majssalsa. Många av recepten kom från "allt om mat" och en del från boken " mexikansk mat på riktigt".

Av Felipe Fietes Cruz o Ben Fordham

Det var roligt att äta tacos på ett annorlunda och lite mer arbetat sätt...

#hilla #hillasmatprat #Mexikanskt #tacofredag

Av Hilla - 9 november 2017 16:47

Idag har jag varit i Stockholm på ett möte. Som matmänniska blir jag alltid glad när jag passerar Hötorget...

Idag hade jag ingen tid till inköp men bara dofterna, färgerna och människorna inspirerar.

#hilla #hillasmatprat #svamp #marknad #Hötorget

Av Hilla - 3 november 2017 09:53

Tårtan blev också god...


Mellan lagren har jag mosad banan, vaniljkräm och hallonsylt. På toppen grädde, kiwi, jordgubbar, krossad maräng och flagad mandel.

#hillasmatprat #hilla #tårta #födelsedag

Av Hilla - 2 november 2017 17:31

Ikväll blir det fikakalas och kanelbullarna står nybakade och väntar på gästerna.

Jag har också gjort toscaäpplen i portionsformar som kommer att serveras med vaniljsås.

En tårta har jag också fixat men bild på den får komma senare.

#hilla #hillasmatprat #bakat #bullar #toscaäpplen

Av Hilla - 1 november 2017 17:27

Idag bakar jag bröd...

Receptet är hämtat från vår kokbok - grova frukostbullar.
https://www.coop.se/recept--mat/recept/g/grova-frukostbullar/



#hilla #hillasmatprat #bröd #baka #hembakt

Presentation


Hillas matprat

Hör av dig till mig!

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2017 >>>

På café...

 

Mat på resa...

 

Festmat...

 

På restaurang...

 

Vardagsmat...

 

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Fråga mig

3 besvarade frågor

Skapa flashcards