Alla inlägg under april 2018

Av Hilla - 15 april 2018 17:10

Genom jobbet hamnade jag i Milano igår och det var ganska oplanerat. Vid 17- tiden ville vi äta men det vill ju inga Italienare. Tur hade vi ändå eftersom det pågick en matfestival i utkanten av stan.

Jag hade inga euro med mig och bara ett grekiskt matstånd tog kreditkort så det blev en haloumitallrik...

Nu är jag på "bastard burgers" i Luleå... det växlar...

#hilla #hillasmatprat #matfestival #Milano #bastardburgers

Av Hilla - 4 april 2018 08:34

Bullarna börjar ta slut igen. Bakade igår...

#hilla #hillasmatprat #baka #bullar

Av Hilla - 3 april 2018 07:41

Äntligen påskmiddag hemma hos oss igår...


Vi hade sill, gubbröra, ägghalvor med rom, rökt lax, parmaskinka, salami, fetaostcreme, bröd och ostar. På bordet har jag inte ställt fram janssons frestelse och lökpaj ännu och på spisen står kokt potatis och köttbullar/ lammkorv. Till dessert blev det kladdkaka dekorerad med jordgubbar och små marsipankycklingar. Lite ägg från Anthon Berg runt om...


#hilla #hillasmatprat #påskmiddag #fest

Av Hilla - 1 april 2018 18:40


Jag fortsätter förbereda inför morgondagens påskmiddag med familjen.


Idag har jag bakat en kladdkaka som jag ska dekorera med marsipankycklingar och chokladägg. Jag har också gjort en janssons frestelse och köttbullar. Köttbullarna kryddade jag med salt, peppar och kryddpeppar. Jag har en gång fått tipset att använda lite potatismjöl i köttbullesmeten och det tycker jag ger perfekta köttbullar. Jag börjar alltid med lite vatten, ströbröd, kryddor, potatismjöl och ett ägg som blandas innan köttfärsen rörs i.


Vi ska också äta rökt lax, sill, ägghalvor med rom, parmaskinka,lammkorv och kokt potatis.


 


#hilla #hillasmatprat #påsk #köttbullar

Av Hilla - 1 april 2018 08:18

Det blev påsk på jobbet också då jag tog med påskgodis...

#hilla #hillasmatprat #godis #påsk

Presentation


Hillas matprat

Hör av dig till mig!

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2018 >>>

På café...

 

Mat på resa...

 

Festmat...

 

På restaurang...

 

Vardagsmat...

 

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Fråga mig

3 besvarade frågor

Skapa flashcards