Alla inlägg under april 2022

Av Hilla - 30 april 2022 13:54

Igår gick vi ut på restaurang och åt italienskt tillsammans med våra barn. Sonen har nyligen kommit hem från sitt vinterboende i Las Palmas och då kändes det roligt att samlas igen.

Här min efterrätt som var vaniljhallon med glass, italiensk maräng och flarn. Mumsigt!

#hilla #hillasmatprat #italienskt #restaurang #ilforno

Av Hilla - 30 april 2022 13:50

Idag skulle vi till vänner på sillunch men tyvärr fick den stackars värdinnan lunginflammation. Då valde vi att åka till landet istället och här blev det en mini-sillunch på tu man hand.

Roligt att se att de ganska nyplanterade taybären och flikbjörnbären är på gång.

#hilla #hillasmatprat #sillunch #björnbär #taybär

Av Hilla - 28 april 2022 21:57

Idag gjorde jag svamprisotto till middag enligt detta recept:
https://www.ica.se/recept/svamprisotto-1205/

Jag använde trattkantareller och basilika i min risotto. Det blev riktigt gott!

#hilla #hillasmatprat #risotto #svamprisotto

Av Hilla - 28 april 2022 17:32

Idag har jag bakat bullar. Jag äter kanske en kanelbulle i månaden, men maken äter desto fler.

#hilla #hillasmatprat #kanelbullar #bakat

Av Hilla - 28 april 2022 13:45

Jag har en gammal burk som det varit wasabiärtor i och den är perfekt för att ställa kryddor i.

Just nu har jag en basilika i burken.

#hilla #hillasmatprat #wasabi #basilika

Av Hilla - 23 april 2022 19:53

Vi var så mätta efter lunchen, på stan, tidigare idag så det fick bli en lite enklare måltid ikväll. Svampsmörgåsar festade vi på och varsin kopp te (guteblandning).

#hilla #hillasmatprat #svampsmörgåsar

Av Hilla - 23 april 2022 16:19

Idag åt vi lunch på stan tillsammans med dottern.

Vi åt på en libanesisk restaurang i Uppsala som heter Meza. https://meza.nu/
Jag valde en vegetarisk mixtallrik med olika röror, grönsaker, falafel och haloumi. Mycket gott!

#hilla #hillasmatprat #meza #småplock #lunch

Av Hilla - 22 april 2022 18:40

Vi har varit några dagar på landet och öppnat upp, satt på vattnet mm. Då passade det bra att äta lite enklare, typ rester och pizza.

Idag är vi hemma igen och har vi ätit lite extra gott. Torsk med räksås, ugnsbakade potatishalvor och en stekt grönsakstallrik med olivolja, solrosfrön, parmesan och flingsalt.

Riktigt gott och extra mysigt att sitta ute i kvällssolen

#hilla #hillasmatprat #torsk #räksås # sparris

Presentation


Hillas matprat

Hör av dig till mig!

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11
12 13 14
15
16 17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2022 >>>

På café...

 

Mat på resa...

 

Festmat...

 

På restaurang...

 

Vardagsmat...

 

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Fråga mig

3 besvarade frågor

Skapa flashcards