Alla inlägg under augusti 2017

Av Hilla - 31 augusti 2017 10:08

Igår grillade vi abborre. Till det kokade jag blomkål som jag gratinerad med squash, lök och små gula tomater och en ostsås.

Detta är innan rätten åkte in i ugnen. Lite citron och dragon toppade jag med.

#hilla #hillasmatprat #middag #blomkål #grönsaker #abborre

Av Hilla - 30 augusti 2017 10:11

Den perfekta Karl-Johan svampen?


#hilla #hillasmatprat #karl Johan #svamp

Av Hilla - 30 augusti 2017 10:09

Vi fick en burk ramslökspesto i present tidigare i somras. Igår öppnade vi burken och åt peston till grillad flankstek.

Vi tyckte om den men tyckte att den smakade mest cashewnöt. Alltid kul att prova något nytt iallafall...

#hilla #hillasmatprat #pesto #ramslök #ramslökspesto

Av Hilla - 30 augusti 2017 07:49


Igår bakade jag en sockerkaka i sommarstugan. Jag lade i rabarberbitar, lite cocosflingor och hackade nötter.

På toppen ringlade jag flytande honung.

Det blev riktigt smarrigt till eftermiddagsfikat.
#hilla #hillasmatprat #fika #sockerkaka #rabarber #nötter #cocos

Av Hilla - 24 augusti 2017 22:35

Sponsrat/ recension

Höstterminen är här och med den har jag fått hem en ny smakbox med matprodukter att testa...

Redan ikväll smakade jag på "Larssons chips" med sparrissmak. Dessa chips har jag testat i en annan variant förut och jag tycker att de är riktigt goda.


#hilla #hillasmatprat #smakbox

Av Hilla - 22 augusti 2017 15:43


Rabarberkaka med vaniljsås och lite "antioxidanter" dvs blåbär... mums!

#hilla #hillasmatprat #rabarberkaka #vaniljsås #blåbär #fika

Av Hilla - 22 augusti 2017 07:59

Igår grillade vi benfria fläskkotletter. Till det hade vi vår egen färskpotatis och så gjorde jag ugnsbakade grönsaker...

Lök, morötter och halverad vitlök. Basilika, olivolja och flingsalt på toppen.

Vi hittade kantareller igår också som vi rensade och stekte på. Vem som lagt en golfboll i skogen funderar vi fortfarande på.

#hilla #hillasmatprat #middag #grönsaker #vitlök #kantareller

Av Hilla - 18 augusti 2017 16:28


Sponsrat/ recension


Jag är en riktig kaffemoster och gläds åt att få testa tre sorters bryggkaffe från Sofiero kafferosteri, Cafégo...

#kaffe #cafego #smakbox #hilla #hillasmatprat #höghöjdskaffe

Presentation


Hillas matprat

Hör av dig till mig!

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2017 >>>

På café...

 

Mat på resa...

 

Festmat...

 

På restaurang...

 

Vardagsmat...

 

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Fråga mig

3 besvarade frågor

Skapa flashcards