Alla inlägg under juni 2022

Av Hilla - 27 juni 2022 18:26

Jag är fortfarande ensam hemma och jobbar på dagarna.

Till middag idag gjorde jag en typ av tacos med isbergssalladsblad som skal. Dessa salladsblad kan man fylla med vad man har. Jag hade pressad potatis med en god grädd- och senapssås, ruccola, cocktailtomat och rostad lök.

Riktigt fräscht och gott i värmen!

#hilla #hillasmatprat #sallad #tacos

Av Hilla - 26 juni 2022 17:38

Idag har jag tagit bussen hemåt för att börja jobba igen imorgon. Maken stannar på landet några dagar till.

I frysen hade jag en laxlasagne som passade perfekt till middag. Till det gjorde jag en sallad och dressing. Mycket blev ju kvar efter midsommar och kom till användning nu. Både salladen och dressingen kom till av rester. Dressingen gjorde jag av gräddfil, hovmästarsås och färsk dill.

Så klart passar jag på att läsa om mat också.

#hilla #hillasmatprat #laxlasagne #rester

Av Hilla - 25 juni 2022 19:55

Idag åkte vi ut på havet med våra vänner, i deras båt. Vi plockade med oss rester av sill, potatis och gravad lax. Till fikat hade jag tagit med mig toscakaka.

Ingen fick dock fika förrän vi hade doppat oss i havet. Det fanns en badstege på båten så det var inga problem att stiga i böljan den blå. Ljuvligt skönt med 19 grader ute i havsbandet.

#hilla #hillasmatprat #midsommardagen #toscakaka #havsbad

Av Hilla - 24 juni 2022 11:29

Här dukas det för sillunch...

Vi satte bordet intill en stor schersminbuske så vi får lite skugga i det fina misommarvädret.

#hilla #hillasmatprat #midsommarafton

Av Hilla - 23 juni 2022 10:54

Idag fixar vi vidare inför midsommarafton. Jag har plockat prästkragar och varit iväg och köpt svenska jordgubbar.

Nu ska jag koka rabarberkompott som ska ligga som ett lager i midsommartårtan.

#hilla #hillasmatprat #jordgubbar #prästkragar #rabarberkompott #tårta

Av Hilla - 22 juni 2022 17:20

Nu har jag jobbat klart för den här perioden. Jag skriver inte veckan eftersom jag har jobbat hela helgen. Efter att jag slutade för dagen idag blev det en snabbsväng hem, en tur till affären och sedan direkt ut till stugan.

Vi ska ha övernattande gäster på midsommar så nu är vi igång med att rensa ogräs, klippa gräs och fixa allmänt. Jag la in sill i 1-2-3-lag för några dagar sen och idag kom det roliga, att färdigställa. Jag gjorde en piffigare inlagd sill med rödlök och dill bl a och en currysill. En av vännerna tar med sig två andra sorter.

#hilla #hillasmatprat #sill #midsommar #currysill

Fest · Fisk

Presentation


Hillas matprat

Hör av dig till mig!

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2022 >>>

På café...

 

Mat på resa...

 

Festmat...

 

På restaurang...

 

Vardagsmat...

 

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Fråga mig

3 besvarade frågor

Skapa flashcards