Alla inlägg under april 2011

Av Hilla - 28 april 2011 17:15


Igår kväll var jag och tre väninnor ute och åt på restaurang tzatziki i Uppsala. Det är en grekisk restaurang med Uppsalas läckraste uteplats och bra mat till hyfsade priser...


Jag valde Pikilia som är en blandtallrik med flera olika grekiska maträtter. Mest uppskattade jag lammkotletterna som var perfekt grillade.


Hilla hissar; Maten var god och prisvärd och miljön är oslagbar, särskilt på uteplatsen...


Hilla dissar; den unga personalen var en aning tafflig - nya för säsongen kanske?


 


Av Hilla - 27 april 2011 16:45


Amazing Thai har flyttat till större lokaler i Uppsala och ligger nu på Dragarbrunnsgatan 17 (det finns även en Amazing thai-restaurang i Kvarnen vid Vaksala torg).


Igår var sonen och jag och åt thaibuffé till lunch i den nyaste lokalen. De serverade en rejäl lunchbuffé med flera fina rätter, sallad, dryck, kaffe och kaka och allt detta kostade 85:-


Vi gick hem mätta och nöjda!



Av Hilla - 26 april 2011 16:45


Det är gott med köttfärslimpa tycker vi och en sån här allt-i-ett-rätt är alltid smidigt!


Recptet på den här köttfärslimpan har jag hittat i "vår kokbok"...


Av Hilla - 24 april 2011 15:54


Vi målade ägg på påskafton - det hör ju till... Varje år har jag glömt vilken sorts färg som fungerar bäst. Vi tog akvarellpennor den här gången och när vi ritat klart penslade vi försiktigt på med vatten så ser det ut som man målat med vattenfärg...


Här kan du läsa om hur man målar och färgar ägg som ett proffs.


  Vackrare ägg har jag sett, men de är ju färgglada iallafall...

Av Hilla - 23 april 2011 09:56


Efter en stillsam långfredag är man väl värd en god smoothie !!??


Jag mixade mild naturell youghurt, lite fruktyoughurt, banan och blandade frysta bär...


Recept på smoothie hittar du här


 

Mums...

 

Glad Påsk!

Av Hilla - 20 april 2011 16:00


Ikväll tar vi fram grillen för första gången i år...


Här hittar du det mesta du behöver veta om att grilla.


I somras tog jag den här bilden när jag skördat timjanbuske och hittat lite sommarkantareller...

 

Av Hilla - 18 april 2011 20:27

Vi var hos min syster i lördags kväll och där bjöds vi på en jättegod köttfärspaj och härligt vin...

Av Hilla - 16 april 2011 17:15



Ett favoritrecept för en fredagskväll hemma är detta, tacokryddad kycklinglasagne. Det blev gårdagens middagsmat...

Presentation


Hillas matprat

Hör av dig till mig!

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26 27 28
29
30
<<< April 2011 >>>

På café...

 

Mat på resa...

 

Festmat...

 

På restaurang...

 

Vardagsmat...

 

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Fråga mig

3 besvarade frågor

Skapa flashcards