Alla inlägg under augusti 2021

Av Hilla - 31 augusti 2021 09:15

Igår träffade jag sonen på restaurang.
https://llamice.se/restauranger/uppsala/

Vi åt varsin vegetarisk pizza och drack öl respektive vitt vin.

Till kaffet fick vi sällskap av dottern. En riktigt mysig kväll på uteserveringen med filtar och terrassvärmare.

Den här pizzan beställde vi. Lite annorlunda men otroligt god.

#hilla #hillasmatprat #llamice #pizza #restaurang

Av Hilla - 30 augusti 2021 13:09

Jag har jobbat hela helgen och till middag igår i Göteborg blev det sushi. Så gott!

#hilla #hillasmatprat #jobbhelg #sushi

Av Hilla - 27 augusti 2021 13:52

Idag har jag bakat en vinbärskaka från ett recept ur senaste "mersmak".

Jag har både vita, röda och svarta vinbär i frysen och valde svarta bär till min kaka.

Av Hilla - 27 augusti 2021 06:58

Igår kväll var maken ute med vänner för att fira en födelsedag. Istället åt jag middag med dottern.

Vi tog fram rester från dagen innan, korv, skinka, mozzarella, soltorkade tomater och kronärtskockscreme. Till det gjorde jag en enkel pasta med tagliatelle, basilika, parmesan, cocktailtomater, vitlök, grädde och lite ruccola.

#hilla #hillasmatprat #tapas #pasta

Av Hilla - 26 augusti 2021 12:48

Igår hittade jag några få kantareller men eftersom vi skulle ha gäster på kvällen hade jag inte tid/lust att ta hand om dem då.

Idag har jag rensat och förvällt svampen och faktiskt åkte det hela in i frysen. Normalt sett äter vi gärna svampen direkt men ikväll ska maken ut med kompisar och då spar jag hellre kantarellerna till ett annat tillfälle.

#hilla #hillasmatprat #kantareller

Av Hilla - 26 augusti 2021 12:45

Vi har ett äppelträd och det kan ibland vara svårt att hinna äta alla frukterna. Därför kokar jag äppelmos idag.

Samtidigt torkar jag äppelskivor i ugnen.

Jag har varmluftsugnen igång och torkar skivor av kanelbulle samtidigt.

#hilla #hillasmatprat #äpplen #torkaäpplen #torkabullskivor

Av Hilla - 25 augusti 2021 23:50

Idag kom våra "hemmagrannar" hit till oss på landet. Vi bor rätt nära varandra även här i Norrtälje. Detta blev förrätten...

Till varmrätt gjorde jag en väldigt god rätt, torskrygg i ugn. https://www.tasteline.com/recept/ugnsbakad-fisk-med-bacon/

Efterrätten har jag kört några gånger i sommar. Trifle med rabarberkompott och jordgubbar.
https://mittkok.expressen.se/recept/trifle-med-jordgubbar-och-rabarber/

Ofta blir det lite samma upplägg till flera gäster i rad vilket gör det lättare för oss. Ikväll blev det dock inte grillning pga vädret. Mysigt har vi haft iallafall och det var kul att gästerna kunde komma mitt i veckan, då de fortfarande har semester.

#hilla #hillasmatprat #tapas #torsk #trifle

Fest · Fisk
Av Hilla - 24 augusti 2021 14:54

Gofika idag från Rådmansö bageri...

Två kardemummabullar och en mazarin att dela på. Några vindruvor också. Mums!

#hilla #hillasmatprat #rådmansöbageri #norrtälje

Presentation


Hillas matprat

Hör av dig till mig!

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Augusti 2021 >>>

På café...

 

Mat på resa...

 

Festmat...

 

På restaurang...

 

Vardagsmat...

 

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Fråga mig

3 besvarade frågor

Skapa flashcards